Startup-ul Anysphere, care dezvoltă Cursor, un asistent de codare bazat pe inteligență artificială, ar fi strâns 900 milioane dolari într-o nouă rundă de finanțare, care ar evalua compania la 9 miliarde dolari, potrivit TechCrunch.
Banii ar veni dintr-o rundă de finanțare condusă de Thrive Capital, conform FT, care citează surse familiare cu afacerea. De asemenea, fondurile de investiții Andreessen Horowitz (a16z) și Accel participă la runda care evaluează startup-ul la aproximativ 9 miliarde dolari.
Cursor a strâns 105 milioane dolari de la Thrive și a16z la o evaluare de 2,5 miliarde dolari, în luna decembrie a anului trecut. Thrive Capital a condus și acea rundă, potrivit datelor de pe Crunchbase.
Se spune că investitorii, inclusiv Index Ventures și Benchmark, se luptă să susțină compania, dar se pare că nici investitorii existenți ai Anysphere nu vor să rateze șansa de a o susține.
Cine este Anysphere
Startup-ul Anysphere a fost fondat acum 2 ani de către Michael Truell, Sualeh Asif, Arvid Lunnemark și Aman Sanger, cât erau studenți la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT).
Truell și Sanger au participat mai târziu la Neo Scholars, un program de mentorat pentru studenții de licență care se specializează în domenii tehnice. Neo, care conduce și un accelerator și un fond de capital de risc, a condus investiția pre-seed a Anysphere.
Ce face Cursor
Produsul Anysphere este un asistent pentru programare bazat pe inteligență artificială, care vrea să rivalizeze cu alte produse ca GitHub Copilot, al Microsoft. Acesta este deja folosit de inginerii Samsung, Perplexity, OpenAI și cei care lucrează la generatorul de imagini cu AI Midjourney, printre alții.
Cursor se integrează cu extensii, teme și setări de taste deja cunoscute pentru dezvoltatori, promite securitatea datelor prin modul dedicat, care păstrează codul generat local, poate prezice următoarele comenzi și permite scrierea și editarea codului prin limbaj natural, într-o interfață stil chatbot.
Startup-ul oferă dezvoltatorilor un model „freemium”, cu prețuri pe niveluri. După o perioadă de încercare gratuită de două săptămâni, compania transformă utilizatorii în clienți plătitori care plătesc fie 20 dolari pentru o ofertă pro, fie 40 dolari/lună pentru un abonament de afaceri, conceput pentru echipe și organizații mai mari.