Doi din trei români (67%) intenționează să ofere cadouri în 2024, cu ocazia Paștelui, potrivit unui studiu.
Cadourile vor fi oferite în special copiilor (64%) , partenerului de viață (60%), părinților (40%) și prietenilor(26%), potrivit unu raport realizat de Reveal Marketing Research.
Reprezentanții Generației Z (18-24 ani) sunt mai înclinați să ofere cadouri părinților (79%) sau prietenilor (46%), în timp ce persoanele de peste 45 de ani oferă în mod predominant cadouri copiilor (76%).
Pentru cei mai mulți dintre români aspecte precum achiziționarea de cadouri, decorarea și prepararea mâncărurilor festive de Paște aduc un plus de bucurie și entuziasm acestei sărbători (33%).
Pentru 28% aceste activități nu afectează în mod deosebit percepția asupra autenticității sărbătorii, în timp ce 21% consideră că acestea adaugă un farmec suplimentar, dar și că pot distruge autenticitatea sărbătorii.
Studiul mai arată că 79% dintre români urmează să își petreacă Paștele acasă, în familie, în timp ce 24% menționează că se vor duce în vizită la rude.
De asemenea, în 2024 a crescut procentul celor care doresc să călătorească, în țară sau în străinătate, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, de la 11% (2023) la 16% în acest an. Conform raportului, românii cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cei mai dornici să aleagă astfel de experiențe (21%).
Anul acesta, cei mai mulți români alegând să petreacă această sărbătoare în familie, alături de partenerul de viață (67%), copii (51%) sau părinți (46%).
Totodată, tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani sunt cei care menționează în măsură semnificativ mai mare petrecerea sărbătorii alături de grupul de prieteni (41% vs. 27% total eșantion).