Antreprenorii și freelancerii ar putea avea la dispoziție, în viitor, un nou spațiu de co-working în centrul Bucureștiului: Magazinul Unirea are în vedere să amenajeze birouri convenționale și comune, în cadrul unui amplu proces de repoziționare pe piață, potrivit News.ro.
Obiectivul proprietarului este transformarea Unirea Bucureşti într-un spaţiu multifuncţional modern şi adaptabil, care să depăşească modelul tradiţional de retail axat pe fashion, a precizat compania de consultanță imobiliară Colliers România, care a fost desemnată să coordoneze procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov.
Noul concept va integra o gamă diversificată de funcţionalităţi şi servicii - de la restaurante, cafenele şi rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului şi divertismentului.
Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spaţii de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerinţelor tot mai variate ale consumatorilor urbani şi ale turiştilor care frecventează zona centrală.
„Colliers România a fost desemnată să coordoneze procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, considerate repere emblematice ale retailului urban, cu suprafeţe de peste 80.000 de metri pătraţi, respectiv 16.000 de metri pătraţi. Mandatul include realizarea studiului de concept, redefinirea spaţiilor comerciale şi atragerea unor chiriaşi noi, potriviţi contextului actual al pieţei şi specificului fiecărei locaţii”, a precizat compania de consultanţă imobiliară.
„Vizăm o transformare completă, care să repoziţioneze centrul într-un mod relevant şi inovator. În acest proces, este firesc să căutăm retaileri şi concepte noi, dar şi să colaborăm cu operatorii existenţi care împărtăşesc viziunea noastră şi sunt deschişi să se alinieze noii direcţii de dezvoltare”, a declarat Alexander Adamescu, preşedintele Consiliului de Administraţie Unirea Shopping Center.
Magazinul Unirea din București a fost inaugurat în anul 1976, fiind construit după planurile arhitectului Gheorghe Leahu. Mai întâi a fost deschis corpul central, iar în anii 80 s-a extins cu aripile dinspre Calea Călărași și Bulevardul Unirii.
În anul 1998, omul de afaceri Dan Adamescu, prin firma sa, Nova Trade, a cumpărat Magazinul Unirea, la licitație, pentru 14 milioane de dolari, potrivit Forbes, citat de Adevărul.
Dan Grigore Adamescu a venit în acest business ca investitor german de origine română. În perioada comunistă, el lucra în rețeaua de magazine Consignația. A plecat în Germania de Vest pentru o intervenție chirurgicală și a rămas acolo, în 1978, conform ziarului Adevărul. Adamescu a intrat în afaceri de export de aparatură electronică pe piața Europei Centrale și de Est, iar după 1990 s-a reorientat către România. În 2016, Dan Grigore Adamescu a fost condamnat la 4 ani și 4 luni de închisoare, în dosarul Astra Asigurări, și încarcerat. În ianuarie 2017, bolnav, omul de afaceri a murit, la vârsta de 68 de ani, într-un spital din București.
Unirea Shopping Center este controlat acum de fiul lui Adamescu Sr., Bogdan Alexander Adamescu (președintele consiliului de administrație al companiei), și de văduva lui Dan Grigore Adamescu, Carmen Adamescu.
Clădirea magazinului Unirea (44.500 mp) are o valoare de 92,4 milioane de lei, parcarea supraetajată (23.500 mp) valorează 83,6 milioane de lei, iar terenul din centrul Bucureștiului pe care e construit magazinul (17.000 mp) valorează 163,9 milioane de lei, conform unor evaluări de la finalul anului 2011, citate de Ziarul Financiar.
În prezent, Unirea Shopping Center (cu magazinele din București și Brașov) are o capitalizare bursieră de 262 milioane de lei. În anul 2024 firma a avut venituri totale de 80 de milioane de lei și profit de 1,2 milioane de lei, cu 12 angajați proprii, conform datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor.