Piața globală de telefoane inteligente a înregistrat progrese pentru al treilea trimestru la rând, vânzările de smartphone-uri fiind în creștere cu 12% și ajungând la un total de 288 milioane unități, potrivit unei analize realizate de o agenție de cercetare de piață.
În ceea ce privește împărțirea pieții, Samsung rămâne lider, deși pierde câteva procente din totalul pieței față de aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, sud-coreenii ocupă acum 18% din piață, față de 21%, în al doilea trimestru din 2023, potrivit unei analize realizate de Canalys, agenție de cercetare de piață a tehnologiei la nivel global.
Apple este în continuare pe locul 2, cu 16% din vânzările totale, față de 17% din T2 2023, iar chinezii de la Xiaomi se află pe locul 3, cu 15% din totalul pieței, înregistrând cea mai mare creștere din top 5 jucători, de 27%.
„Samsung și Apple își avansează rapid strategiile pentru produsele premium, punând accent pe tehnologia GenAI. Samsung a lansat recent seriile Galaxy Z Fold6 și Flip6, bazându-se pe capabilitățile AI introduse pentru prima dată cu Galaxy S24 pentru a oferi experiențe îmbunătățite pe cele mai noi dispozitive pliabile. Prin integrarea inovației software cu factorul de forma pliabil, Samsung își propune să ofere utilizatorilor o valoare diferențiată. Deși Apple nu a anunțat încă produse noi, compania a generat entuziasm la WWDC cu privire la actualizările anticipate care vor fi lansate în curând și care cel mai probabil își vor demonstra leadershipul în inovația tehnologică”, a declarat Sheng Win Chow, analist la Canalys.
Pe următoarele două locuri se află producătorii chinezi vivo și TRANSSION, companiile având fiecare câte 9% din totalul vânzărilor din al doilea trimestru al acestui an.