OLX Group, care operează în România platformele online de anunțuri de vânzare-cumpărare OLX, Autovit.ro și Storia, a obținut venituri totale de 777 milioane de dolari la nivel mondial, în anul său financiar 2025, cuprins între aprilie 2024 și martie 2025.
Într-un comunicat transmis publicației StartupCafe.ro, OLX spune că și-a crescut astfel veniturile cu 18% față de anul financiar 2024.
EBIT ajustat a fost de 270 de milioane de dolari, reprezentând o creștere de 61% comparativ cu anul anterior, iar marja aEBIT a fost de 35%, în creștere semnificativă față de 25%, cât fusese în anul financiar 2024.
Performanța a fost determinată în principal de categoriile de bază – Auto, Imobiliare și Locuri de muncă – în piețele cheie, cu ritm accelerat de creștere, printre care și România. De asemenea, compania spune că valorifică investițiile în produs, punând accent pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor și clienților prin soluții bazate pe inteligență artificială.
Categoriile principale care susțin creșterea și profitabilitatea OLX
Pe toate platformele sale, OLX a înregistrat un nivel ridicat de interacțiune din partea utilizatorilor și clienților. Platformele OLX, care operează nouă branduri în nouă piețe la nivel global, au găzduit zilnic aproape 64 de milioane de anunțuri active și au înregistrat 29 de milioane de utilizatori lunari ai aplicațiilor – cifre care reflectă amploarea și impactul considerabil al platformelor. Categoriile Auto, Imobiliare și Locuri de muncă s-au remarcat în mod deosebit:
• Auto: A înregistrat o creștere de 24% a veniturilor de la an la an, susținută de instrumente inovatoare pentru dealeri și funcționalități care consolidează încrederea, precum rapoartele de istoric al vehiculului și sistemele de evaluare. OLX continuă să facă procesul de vânzare-cumpărare auto mai sigur și mai eficient.
• Imobiliare: A generat o creștere de 23% a veniturilor față de anul precedent, susținută de îmbunătățirile de produs, precum lansarea unei platforme unificate, o aplicație mobilă reproiectată și instrumente optimizate pentru agenți. Investițiile în soluții dedicate profesioniștilor deschid perspective semnificative de creștere.
• Locuri de muncă: OLX și-a consolidat prezența pe piețele-cheie din Polonia, România și Ucraina pentru joburi din domeniile blue și grey collar, prin investiții în funcționalități de employer branding și în soluții bazate pe inteligență artificială, care facilitează potrivirea eficientă între candidați și angajatori. OLX Locuri de muncă continuă să se extindă și să se dezvolte într-un ritm accelerat.
Lider de piață în România
În România, OLX spune că și-a consolidat poziția de lider pe piața anunțurilor online, cu „performanțe remarcabile” în categoriile de bază: Locuri de muncă, Imobiliare și Auto.
În 2024, OLX Locuri de muncă a facilitat peste 560.000 de anunțuri de joburi active și 6,7 milioane de candidaturi, susținute de inovații precum Panoul Angajatorului și Profilul Companiei, care au îmbunătățit vizibilitatea angajatorului și atragerea candidaților potriviți.
În același timp, Storia și-a păstrat poziția de lider în trafic în domeniul imobiliar, prin lansarea unor funcționalități precum istoricul anunțurilor și monitorizarea schimbărilor de preț, pentru a promova transparența. Totodată, Indexul Storia - Vocea cartierelor, un studiu care explorează percepțiile locuitorilor asupra cartierelor, a adunat până în prezent peste 100.000 de respondenți.
În categoria auto, Autovit.ro a depășit 1,2 miliarde de euro în valoarea totală a anunțurilor, prin adăugarea unor funcționalități precum chat-ul în timp real și verificarea automată a detaliilor mașinilor, stabilind noi standarde pentru piața auto.
Inteligența artificială pe platformele OLX
OLX mai afirmă că urmează o strategie de dezvoltare axată pe „categorii atractive și pe servicii cu valoare adăugată, susținute de date și inteligență artificială”.
Pentru a susține această direcție, compania spune că investește constant în soluții AI de ultimă generație. În ultimul an, OLX a investit peste 17 milioane de dolari pentru a-și consolida capabilitățile AI, pentru dezvoltarea de instrumente avansate și pentru dezvoltarea și extinderea echipelor specializate.
Cu ajutorul echipelor sale specializate în date și inteligență artificială, OLX a implementat până în prezent 55 de scenarii de utilizare a inteligenței artificiale în cadrul operațiunilor sale, îmbunătățind personalizarea, nivelul de încredere și automatizarea – atât pentru utilizatori, cât și pentru clienții corporate. De la căutări inteligente, moderarea anunțurilor, până la protecția împotriva fraudei, inteligența artificială va rămâne un pilon esențial al strategiei de creștere OLX.
Grupul global OLX este deținut de compania Prosus, care aparține, la rândul său, fondului de investiții sud-african Naspers. În România, OLX Group este reprezentat de peste 190 de angajați care lucrează pentru OLX, Storia și Autovit.ro.
Separat de afacerile OLX, Naspers mai deține în România platformele de comeț online eMag, Fashion Days, Flip, Freshful și alte business-uri.