Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) salută publicarea de către Comisia Europeană a Comunicării privind comerțul electronic sigur și sustenabil, considerând-o „un semnal clar pentru toate statele membre că protejarea Pieței Unice trebuie să fie o prioritate comună”.
Reamintim că, miercuri, Comisia Europeană a anunțat măsuri de combatere a produselor neconforme trimise din afara Uniunii Europene către consumatorii din UE, prin platforme de comerț online din țări terțe, cum ar fi Temu, Shein sau Amazon Marketplace, și a cerut Parlamentului European și statelor membre să elimine scutirile de taxe pentru coletele cu valoare mai mică de 150 de euro, aduse în UE.
Într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, ARMO spune că trebuie să se aplice riguros legislația europeană „pentru a combate fluxul uriaș de produse ilegale și pentru a elimina avantajele necompetitive ale operatorilor care evită conformitatea cu normele UE, dar continuă să fie activi în Uniune”.
Comunicarea Comisiei Europene vine cu exemple despre cum legislația existentă poate fi aplicată mai eficient pentru a proteja comerțul echitabil și consumatorii europeni - remarcă organizația patronală din comerțul online românesc.
ARMO consideră inițiativa CE „un pas necesar în crearea unui mediu competitiv echitabil”.
De asemenea, asociația magazinelor online din România „atrage atenția asupra urgenței aplicării măsurilor propuse” de către Comisia Europeană Parlamentului European și statelor membre UE.
ARMO consideră că și magazinele fizice sunt afectate de „problema concurenței neloiale create de companiile din afara Uniunii”. „Este esențial ca toate statele membre, inclusiv România, să adopte măsuri rapide și ferme pentru a asigura aplicarea riguroasă a legislației și protejarea retailerilor europeni” - afirmă organizația magazinelor online.
Potrivit ARMO, „toate companiile care operează în UE” trebuie „să respecte aceleași reguli, indiferent de locul în care sunt stabilite”. „Aplicarea neuniformă a reglementărilor favorizează competiția inechitabilă și slăbește încrederea în Piața Unică Europeană”, mai spune organizația românească.
ARMO crede că inițiativa Comisiei Europene privind livrările din afara UE îi ajută și pe consumatori, „care trebuie să fie conștienți că beneficiile aparente oferite de comercianții din afara UE vin cu un cost ascuns”. „Acest cost nu afectează doar afacerile europene, ci și siguranța produselor pe care le achiziționează și securitatea datelor personale pe care le împărtășesc platformelor din afara UE. Protejarea consumatorilor și asigurarea unor standarde ridicate de siguranță și transparență trebuie să fie o prioritate comună la nivel european”, mai spune organizația românească de magazine online.
„Deși recunoaștem eforturile depuse de Comisia Europeană și reflectate în această Comunicare, subliniem și urgența situației cauzate de volumul copleșitor de colete care intră zilnic în UE, făcând extrem de dificilă verificarea ex-post de către autoritățile naționale. Trebuie introduse instrumente care să asigure conformitatea produselor la punctul de plecare, precum și explorarea unui rol mai activ al Comisiei și statelor membre în aplicarea normelor UE și eliminarea avantajelor concurențiale neloiale de care pot beneficia jucătorii non-UE care nu respectă regulile, dar sunt activi în Uniune. Între timp, autoritățile trebuie să aplice cu fermitate legislația actuală a UE pentru a preveni intrarea produselor ilegale pe Piața Unică”, a declarat Cristi Movilă, președintele ARMO.