Antifrauda ANAF a mai finalizat, pe baza datelor din e-Factura, un control la o firmă din București care a activat în domeniul transportului alternativ, iar în prezent se ocupă cu comerțul de „produse diverse”.
Fiscul susține că în ceea ce privește activitatea de comerț, pentru a diminua sumele datorate bugetului de stat, firma a declarat achiziții în valoare de peste 5 milioane de lei care nu au la bază operațiuni reale, nefiind confirmate de partenerii comerciali și neînregistrate în sistemul RO e-Factura.
„Prin acest comportament fiscal, operatorul economic verificat a cauzat un prejudiciu la bugetul de stat de peste 1,52 milioane de lei, reprezentând TVA și impozite”, spune ANAF.
Totodată, în ceea ce privește activitatea de transport alternativ desfășurată, firma nu a declarat impozitele și taxele aferente salariilor, prejudiciind bugetul de stat cu aproximativ 70.000 lei.
Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a explicat într-un interviu pentru HotNews, că Direcția Antifraudă din cadrul ANAF va utiliza informațiile din sistemele eFactura și eTransport pentru a controla țintit firmele cu anumite comportamente fiscale, în urma analizei de risc.
Transmiterea în sistem a facturii electronice în relația B2B (raportare) a devenit obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024, în relația B2B (facturare) de la 1 iulie 2024, iar în relația B2C (raportare) de la 1 ianuarie 2025.