Gigantul tech Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înşelătoare și a blocat difuzarea sau a restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 1,3 miliarde de pagini, conform unui comunicat transmis, miercuri, StartupCafe.ro.
Anul trecut, compania spune că a investit în modelele lingvistice de mari dimensiuni, adică în inteligență artificială, actualizându-le de peste 50 de ori pentru detectarea paginilor malițioase și a reclamelor înșelătoare, conform Google Ads Safety Report 2024.
În cadrul politicilor dedicate publisherilor, modelele bazate pe AI au ajutat la detectarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024.
Impactul AI-ului în combaterea publicității înșelătoare în 2024, în cifre:
- Peste 5,1 miliarde de reclame eliminate
- Peste 9,1 miliarde de reclame restricționate
- 39,2 milioane de conturi de publicitate suspendate
- Peste 1,3 miliarde de pagini restricționate sau blocate
- Sancțiuni aplicate pentru peste 220.000 de pagini ale unor publisheri
Verificarea identității advertiserului reprezintă un alt instrument esențial în prevenirea revenirii actorilor rău intenționați suspendați, asigurând în același timp transparență cu privire la cei care stau în spatele unei reclame. Acest program acoperă acum peste 200 de țări și teritorii, iar în prezent, peste 90% dintre anunțurile vizualizate de utilizatorii Google provin de la advertiseri verificați, spune compania.
O tendință răspândită în întreaga industrie a fost creșterea numărului de reclame care se folosesc ilegal de imaginea unor personalități publice, actori rău intenționați utilizând conținut video sau audio generat de inteligența artificială pentru a sugera o afiliere falsă cu celebrități, în scopul promovării unor fraude.
Pentru astfel de cazuri, o echipă dedicată de peste 100 de experți au analizat aceste fraude și au dezvoltat măsuri de contracarare eficiente, inclusiv actualizarea politicii privind denaturarea informațiilor pentru a suspenda advertiserii care promovează astfel de fraude. Ca urmare, au fost suspendate permanent peste 700.000 de conturi de advertiseri care au încălcat politicile. Acest lucru a condus la o scădere de 90% a raportărilor privind acest tip de anunțuri frauduloase în 2024.
Soluții de protejare a integrității electorale
Google spune că a continuat să extindă în alte țări cerințele de verificare a identității și de transparență pentru advertiserii electorali anul trecut, în contextul alegerilor globale care au avut loc.
În plus, compania susține că a fost prima care a solicitat ca orice conținut generat de inteligența artificială să fie marcat ca atare în anunțurile electorale, în linie cu eforturile de transparență perioada alegerilor.
Doar în ultimul an, Google a verificat peste 8.900 de noi advertiseri electorali la nivel global și a eliminat 10,7 milioane de reclame electorale de la conturile neverificate.