Gigantul american Google a prezentat trei noi funcții cu inteligență artificială pentru browserul Chrome, printre care se numără și căutarea vizuală Google Lens, care exista deja pe telefoane și tablete.
Google Lens în aplicația Chrome pentru desktop funcționează la fel ca opțiunea din aplicațiile de pe dispozitivele mobile. Astfel, utilizatorii pot căuta un anumit obiect sau o persoană dintr-o porțiune a site-ului pentru a găsi alte fotografii similare sau pentru recunoașterea obiectelor.
Funcția poate fi activată din butonul care apare în bara de adresă web sau din meniul contextual, potrivit postării de pe blogul oficial. Mai apoi, utilizatorii pot selecta o porțiune din site pentru căutare sau pot ține cursorul peste un obiect pentru a fi selectat automat.
Google Lens în Chrome era disponibil din setările „flags”, destinat pentru teste, dar acum a fost oficial lansat.
Pe lângă această funcție, Chrome va putea compara direct produse din magazine, utilizând descrieri și date generate cu inteligență artificială din ferestrele deschise de către utilizator.
„Adunând toate detaliile esențiale - specificații ale produselor, caracteristici, preț, recenzii - într-o singură fereastră, vei putea compara ușor și lua o decizie informată fără să mai schimbi încontinuu ferestrele”, explică Google în postare.
Totodată, browserul va primi funcționalitatea de a găsi site-uri vizitate în trecut, bazate pe descrieri mai naturale, conversaționale. Funcția „AI Best Match” va ajuta utilizatorii să găsească locații sau magazine căutate în trecut, bazat pe cerințe cum ar fi „care era gelateria pe care am vizitat-o săptămâna trecută?”, de exemplu.
Prima funcție începe să fie disponibilă pentru toți utilizatorii, iar celelalte două vor fi disponibile pentru utilizatorii din Statele Unite mai întâi.