Culoarea influențează în mod direct cât de repede sau cât de încet se vinde o mașină second-hand, potrivit unui studiu realizat de platforma carVertical.
Astfel, în mod surprinzător, cu o durată medie de timp pe piață de 20,8 zile, mașinile second-hand cu exterior galben se vând cel mai repede, arată raportul. Acest lucru se datorează faptului că mașinile de o astfel de culoare sunt rare.
Apoi urmează argintiu, cu o medie apropiată de primul loc. Aceste mașini se vând după aproape 21,6 zile.
Locul trei este ocupat de nonculoarea negru, cu o medie de doar 22,9 zile la vânzare.
Totuși, există și o culoare care se vinde cel mai greu, deși este o alegere neutră: bejul, cu o medie de 26,2 zile la vânzare.
În procente, în schimb, acest lucru înseamnă că ne ia în medie cu 26% mai mult timp să vindem o mașină bej decât una galbenă, conform studiului.
Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi cu o medie de 24,8 și 24,7 zile la vânzare.
„Vehiculele bej sunt de obicei mai dificil de vândut deoarece nu sunt la fel de conservatoare ca unele nuanțe convenționale precum negru, alb, argintiu sau gri. Fiind ușor mai subtil și discret, bejul este adesea alegerea persoanelor cu un gust mai rafinat. Asta explică de ce este nevoie de mai mult timp pentru a vinde astfel de vehicule” - spune Matas Buzelis, directorul de comunicații carVertical.
Platforma a urmărit și evoluția unui model popular în România, VW Golf, pentru a vedea cât de mult influențează culoarea timpul de vânzare al unei mașini.
Astfel, VW-ul Golf se vinde cel mai bine în culoarea maro, arată studiul. Cu o medie de 18,6 zile la vânzare, este dificil de explicat de ce această culoare a prins atât de bine pe acest model, conform carVertical.
Chiar și așa, un VW Golf maro se vinde în medie cu 35% mai repede decât un VW Golf alb.
Locul doi are o medie de 20,8 zile la vânzare și este ocupat de argintiu, la fel ca în clasamentul general. Locul trei confirmă trendul general fiind ocupat de galben cu o medie la vânzare de 22,6 zile.
„Vedem clar că galbenul face excepție pentru România în regiune. Chiar și în comparație cu țările vecine precum Ungaria, mașinile de culoare galbenă sunt clar mai vândute în România. Este nevoie de aproximativ 3 săptămâni pentru a vinde un vehicul galben în România și deși necesită aproape aceeași perioadă de timp pentru a vinde o astfel de mașină în Ungaria, galbenul este culoarea care se vinde cel mai lent acolo. Acest lucru arată cât de diferite pot fi piețele învecinate”, explică Matas Buzelis.
La nivel general, în Europa nonculorile sunt preferate de cei care achiziționează mașini SH: negru (23,5% din întregul parc auto european), alb (21,1%) și argintiu (17,6%).