Aproape jumătate din respondenții români (49,7%) au făcut între una și trei comenzi online în ultima lună, potrivit unui studiu transmis, miercuri, StartupCafe.ro, care mai arată că peste o treime dintre aceștia (34,7%) consideră că durata expedierii este cel mai nemulțumit aspect al comenzilor online.
În ultimul an, s-au impus magazinele online chinezești în ceea ce privește obiceiurile de consum ale românilor legate de comenzile din afara țării.
Astfel, 45,4% dintre respondenții studiului realizat de firma easySales au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu, cu Shein pe locul al doilea (18,38%), iar 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay, potrivit datelor din raportul „Radiografia eCommerce în România”.
Referitor la modul în care comandă românii, majoritatea (40,9%) comandă online de pe laptop sau desktop, pe când 34,01% s-au folosit de aplicația mobilă a magazinului online și 20,06% de pe telefon, direct din site-ul magazinului.
Majoritatea respondenților au estimat că au dat între 301 și 1.000 lei pe comenzile online din ultima lună (40,9%), 35,15% alocând între 100 și 300 lei, iar 14,51% între 1.001 și 5.000 lei.
Ce mai arată studiul:
- 62,1% au plasat majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice;
- 50,3% preferă livrarea acasă, prin curier;
- 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar;
- 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media;
- 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia;
- 34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării;
- 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale;
- 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării;
- 48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare;
- 57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare;
- 40,1% se așteaptă ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare.
Studiul „Radiografia eCommerce în România” a fost realizat pe un eșantion reprezentativ pentru populația utilizatorilor de internet din România cu vârstă majoră, de 1.043 de respondenți, în perioada 21 iunie 2024 – 8 iulie 2024, prin chestionar cu link unic de acces. Marja de eroare acceptată pentru sondajele efectuate în aceste condiții este de aproximativ ±3%.
---