Gigantul mondial Mondelēz, cunoscut pentru branduri ca Oreo, Toblerone, 7Days, Tuc și Milka, investește în startup-ul estonian pentru fermieri eAgronom, prezent și pe piața din România.
Startup-ul lucrează în prezent cu peste 3.500 de ferme, gestionând peste 2,5 milioane de hectare de teren agricol în 10 țări europene, inclusiv România, Polonia și Suedia, precum și în Africa.
Investiția, strânsă ca parte a rundei de strângere de fonduri de tip Seria A2, va permite eAgronom să se extindă pe piețele cheie și să accelereze adoptarea practicilor durabile pe o suprafață de peste 4 milioane de hectare de teren agricol până în 2026, potrivit unui comunicat.
Suma investită în startup prin platforma de investiții de impact a Mondelēz nu a fost făcută publică.
„Suntem încântați să primim Mondelēz ca investitori. În general, parteneriatele cu companiile alimentare joacă un rol vital în stimularea progresului către producția de alimente net-zero pe termen lung. Împreună, putem împuternici fermierii să adopte practici durabile și să îmbunătățească sănătatea solului, care sunt pași esențiali pentru construirea unui sector agricol durabil”, a declarat Robin Saluoks, CEO al eAgronom.
„Platforma eAgronom oferă un set larg de capabilități care acoperă dezvoltarea proiectelor, sprijinul pe teren și accesul financiar. Așteptăm cu nerăbdare să sprijinim eforturile echipei, în special pe partea de inserție, eliminarea carbonului făcând parte din căile de reducere a emisiilor de carbon ale multor companii, în timp ce standardele externe continuă să evolueze”, a declarat Michael Weber, Senior Director, Climate & Environment la Mondelēz International.
Startup-ul a fost deschis în anul 2016, la Tallinn, de doi antreprenori estoni: Robin Saluoks și Stenver Jerkku. Acesta a intrat în anul 2023 și în România. eAgronom a strâns finanțări de 26,7 milioane EUR până în anul 2024, potrivit datelor de pe Crunchbase.