În 2024, în primele 6 luni, românii au făcut aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de aceeași perioadă din 2023, potrivit unei analize realizate de aplicația financiară care mai arată pe ce și-au cheltuit utilizatorii din România banii.
Cele mai multe cheltuieli (23% din suma totală cheltuită) făcute de români în prima jumătate a anului au fost pentru categoria „divertisment”.
Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%.
Urmează apoi cheltuielile cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%).
Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).
În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate.
16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.
O altă tendință rezultată din analiza Revolut este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăți prin terminale de plată de tipul auto-service sau stații de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziționarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plățile către terminalele de acest tip sunt în creștere atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții.
Comparativ cu perioada de referință din 2023, numărul tranzacțiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăților efectuate s-a majorat cu 125%.
Un alt studiu recent, realizat de Dynata pentru Revolut, arată că 69% dintre respondenții români incluși în analiză apelează la digital banking pentru că este ușor de folosit și intuitiv, 42% pentru că astfel economisesc bani, 33% pentru că așa câștigă timp, 26% pentru că pot face mai mult decât obișnuitele tranzacții bancare.
Cum a arătat bugetul individual de cheltuieli în primul semestru al anului
În primele șase luni ale anului, bugetul cheltuit de un utilizator român, în medie, pe lună, a fost în creștere cu 14%, ajungând la 1.910 lei.
În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie pe lună:
- 1.330 lei pentru divertisment;
- 1.040 lei pentru servicii;
- 502 lei pentru shopping;
- 502 lei pentru turism;
- 410 lei pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.);
- 364 lei pentru servicii de alimentație publică (restaurante, cafenele, baruri, catering);
- 363 lei pentru transport.
Pentru sănătate, igienă personală și cosmetice, bugetul mediu lunar alocat a fost de 302 lei, iar cel mai mic buget a fost alocat pentru utilități (290 lei).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+25%). Un utilizator român a alocat, în medie, mai mult cu +11% pentru cheltuielile cu alimentele și cu 10% mai mult pentru turism. O singură categorie de buget a înregistrat un regres (-2%) - utilitățile.
Revolu are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România