Peste 76% dintre antreprenorii români din HoReCa spun că nu vor mai face noi angajări în 2024, potrivit unui studiu.
Totodată, 72,5% au în plan programe de formare și dezvoltare a personalului angajat, iar aproape 64% susțin că inovarea în meniu și servicii este principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024, conform unui raport Hospitality Culture Institute.
15,7% dintre antreprenorii HoReCa chestionați mizează pe reducerea costurilor operaționale și 15,2% cred că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.
Studiul mai arată că:
- 89% dintre antreprenori cred că principala preocupare legată de politicile guvernamentale este reprezentată de impactul fiscal al schimbărilor legislative;
- 9% spun că reglementările privind igiena și siguranța alimentelor reprezintă principala preocupare;
- doar 1% declară că cel mai important motiv de îngrijorare este reprezentat de apariția unor noi restricții de călătorie.
În ceea ce privește evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024, 39,8% dintre liderii industriei anticipează că aceasta își va păstra marjele curente. 30,4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității, în vreme ce 18,3% anticipează o ușoară scădere a marjelor. Sondajul a fost efectuat pe 191 de lideri din HoReCa.