1 din 4 europeni recunosc că nu sunt mulțumiți de fotografiile de la propria nuntă, iar 29% aleg să nu aibă un fotograf oficial, potrivit unui studiu realizat la inițiativa HONOR, care mai arată că peste o treime (36%) ar lua în considerare să aibă ca fotograf un prieten priceput în utilizarea smartphone-ului.
În ultimii zece ani, căutările de „fotograf de nuntă” au scăzut cu aproape 22%, în timp ce 46% dintre europeni afirmă că preferă flexibilitatea și creativitatea creatorilor de conținut care folosesc smartphone-uri pentru a surprinde momentele din ziua nunții.
Aproape jumătate dintre respondenți (49%) consideră că fotografiile de nuntă ar trebui modernizate, iar 39% dintre europeni au folosit sau intenționează să folosească un website dedicat sau un hashtag special pentru a colecta cele mai bune fotografii realizate de invitați în ziua nunții.
În plus, mai mult de un sfert (29%) ar lua în considerare utilizarea exclusivă a fotografiilor realizate de invitați. De asemenea, aproape o treime (31%) ar organiza un concurs de fotografie între invitați pentru a obține cea mai reușită imagine.
Pentru 16% dintre respondenți, cel mai mare regret din ziua nunții a fost legat de fotografiile realizate, urmat de selecția invitaților (12%) și de alegerea locației (11%). Unii europeni consideră că fotografiile tradiționale de nuntă sunt prea consumatoare de timp (13%), în timp ce alții le percep ca fiind demodate (13%) sau chiar stânjenitoare (11%).
„Crearea de conținut pentru nunți a devenit o parte esențială a industriei nunților. Un avantaj major este livrarea conținutului în doar 24 de ore, oferind cuplurilor posibilitatea de a retrăi ziua nunții imediat și de a o împărtăși rapid pe rețelele de social media. Știm că este important pentru proaspeții căsătoriți să aibă acea „fotografie perfectă” cât mai repede, pentru a o posta a doua zi pe Instagram. Deși fotografia și videografia profesională de nuntă vor rămâne întotdeauna valoroase, livrarea galeriilor poate dura până la șase luni. În acest context, crearea rapidă de conținut este o completare ideală”, a declarat Lauren Prichard, creator de conținut pentru nunți la Social Brides Club.
„Conținutul behind-the-scenes capturat cu smartphone-ul este o modalitate mai autentică și naturală de a surprinde amintirile de la nuntă. Într-o zi plină de momente speciale, cuplurile își doresc să păstreze cât mai multe amintiri. La fiecare eveniment la care participăm, facem fotografii și videoclipuri cu smartphone-ul, așa că angajarea unui creator de conținut pentru ziua nunții garantează că niciun moment nu va fi ratat. Unele cupluri amplasează coduri QR în locație pentru a încuraja invitații să încarce fotografiile printr-un link sau folosesc aplicații care funcționează ca un aparat foto digital de unică folosință” – Lauren Prichard.
Cercetarea, realizată de Censuswide în numele HONOR în august 2024, a implicat peste 10.000 oameni, dintre care 5.000 persoane căsătorite, cu vârste între 18 și 75 ani. Participanții au fost intervievați în cinci piețe: Regatul Unit, Franța, Germania, Spania și Italia, cu câte 2.000 de respondenți din fiecare țară.