Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță, luni, că a identificat cinci funcționari din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice București care s-au aflat în situații de conflicte de interese.
Cei cinci funcționari ANAF dețineau certificate digitale calificate (semnătură digitală) pe care „le foloseau pentru a reprezenta interesele unor firme private, în timp ce aveau, în același timp, atribuții de control asupra acestora”, spune Fiscul, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro. .
Ce au descoperit inspectorii ANAF în cazul colegilor lor din Direcția Finanțelor Publice București
Potrivit legii, un funcționar public nu poate fi, în același timp, mandatar sau reprezentant al unei persoane juridice în legătură cu funcția sa. ANAF invocă aici art. 44 lit. a din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și art. 94 și art. 96 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancţionarea corupţiei.
Cei cinci angajați ANAF nu au respectat aceste prevederi, fiind implicați „în proceduri de administrare fiscală pentru contribuabili pe care îi reprezentau”, spune instituția.
ANAF a anunțat că, „având în vedere gravitatea situației”, va sesiza Agenția Națională de Integritate (ANI).
Fiscul susține că organizează periodic sesiuni de instruire pentru angajații săi, pe teme de etică, incompatibilități și conflicte de interese.
Instituția precizează că „va intensifica verificările pentru a preveni pe viitor astfel de situații”.