Peste 20% din afacerile din platforma Marketplace a eMAG sunt conduse de femei, iar vânzările acestora au crescut cu 21% în 2024 față de anul precedent, potrivit unui comunicat transmis, luni, StartupCafe.ro.
O treime dintre aceste firme au trecut granițele, exportând produse în Bulgaria și Ungaria prin programul Cross-border.
„Contrar stereotipurilor din societate, femeile antreprenor sunt active în toate segmentele de retail și contribuie semnificativ la dezvoltarea comerțului online și a economiei digitale. Femeile folosesc cu succes tehnologia și instrumentele eMAG Marketplace pentru scalarea rapidă a businessurilor, atât la nivel local, cât și cross-border. Continuăm să investim în soluții digitale și inițiative menite să sprijine antreprenorii să își crească afacerile la nivel regional, consolidând astfel un mediu de business dinamic care se adresează unei populații de 35 de milioane de oameni”, a declarat Stejara Pircan, Senior VP eMAG pentru România, Bulgaria și Ungaria.
Domeniile în care femeile conduc afaceri prezente pe Marketplace
Companiile conduse de femei sunt prezente în toate categoriile majore din platformă. Cele mai multe dintre acestea vând produse din categoriile Casă și Grădină (25%) și Consumabile (21%), urmate de Fashion (17%) și Media & Jucării (14%). Totodată, 12% dintre afaceri sunt active în categoria Electro-IT, iar 10% în Auto & Travel.
Expansiunea regională este un pas firesc pentru multe dintre aceste afaceri: o treime dintre ele vând deja în Bulgaria și Ungaria, generând o creștere suplimentară a veniturilor, de până la 37%. În plus, aproape 60% dintre aceste companii au participat la campaniile eMAG, obținând vânzări de până la patru ori mai mari pentru produsele promovate.