Proiect sprijinit de :

Parteneri:
VIDEO Un startup romanesc lucreaza pentru restaurantele din America Gloria Food este o platforma realizata de o echipa de romani, care permite restaurantelor sa preia comenzi online. A fost lansat direct pe piata americana si unde are peste 1.200 de restaurante partenere si estimeaza venituri totale in 2016 de 300.000 de euro.
Ghidul de bune practici pentru Black Friday: Ce trebuie sa stie magazinele online care organizeaza campania de reduceri Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) a elaborat "Ghidul pentru Black Friday" pentru buna derulare a evenimentului de shoping din data de 18 noiembrie 2016, cand se estimeaza ca vanzarile online locale vor creste cu 45%, fata de anul anterior, depasind pragul de 2 miliarde de euro.  Ghidul cuprine recomandari privind elementele esentiale legate de procesul de cumparare: catalogul de produse la promotie, stocurile, pretul, infrastructura, vanzarea, livrarea, plata si procesul post vanzare. Iata cateva dintre recomandarile Asociatiei.
Cum va arata marketingul digital in viitor: in 2017, la nivel mondial 75% din traficul pe internet va fi prin intermediul smatphone-urilor - studiu Proportia de utilizare a internetului prin intermediul mobilelor la nivel mondial a crescut rapid, de la 40% in 2012 la 68% in 2016, si se estimeaza ca va ajunge la 79% pana in 2018, potrivit unui studiu efectuat de agentia de marketing Zenith. In 2017 publicitatea pe mobile va depasi publicitatea pentru desktop, reclamele pe telefoane se estimeaza ca vor ajunge la 60% din reclamele de pe Internet in 2018.
Trenduri in eCommerce si retail. Iulian Stanciu, eMAG: lucram la un chatbot care sa interactioneze cu clientii in limba romana Miza din ce in ce mai mare pe zona de comanda prin voce, implicit cu ajutorul chatbotilor, importante cresteri pe zona de fashion si investitii importante in marketplace-uri sunt cateva dintre cele mai importante trenduri din comertul online, potrivit sefului eMAG, Iulian Stanciu.
Romanii comanda mai multa mancare online. Trei sferturi din comenzi se fac prin aplicatiile mobile Comenzile online de mancare au crescut cu peste 90% in ultimele noua luni, fata de aceeasi perioada din 2015, potrivit platformei foodpanda.ro. Cei mai multi clienti, aproximativ doua treimi folosesc aplicatia mobila pentru plasarea comenzilor online de mancare. In plus, a crescut substantial si numarul de plati direct din aplicatie, ponderea acestora ajungand la circa 15% la nivelul intregii tari.
O afacere inceputa pe Facebook vinde lunar sute de tenisi premium Cu o investitie de 5.000 de euro, Andrei Gaita si Bogdan Macovei, doi tineri din Bucuresti, au pornit business-ul pe care l-au visat de pe bancile scolii. In 2014, au initiat pe Facebook o afacere prin care vindeau tenisi ai unor branduri faimoase. Au strans in jurul lor o comunitate de 20.000 de utilizatori, iar apoi si-au deschis si un magazin online.
Care sunt cele mai cautate categorii de produse de Black Friday Romanii au inceput deja sa se intereseze de ofertele de Black Friday. De asemenea, in fiecare an cautarile efectuate pe dispozitive mobile se dubleaza in aceasta perioada, in timp ce cautarile de pe desktop scad. Cel mai mult se intereseaza de promotiile de Black Friday utilizatorii din centrul si sudul tarii, arata o analiza a agentiei de marketing online Today's.
VIDEO 4 momente cheie pe care le parcurge clientul si cum poti sa-i anticipezi nevoile Pana acum brandurile, firmele incercau sa-i faca pe utilizatori sa-si doreasca sa cumpere ceva. In ultimii ani lucrurile s-au inversat: brandurile trebuie sa fie prezente si sa corespunda asteptarilor atunci cand utilizatorii sunt interesati si au nevoie de un produs sau de un serviciu. Asta-i noul trend, potrivit unei analize Google. Cum sa aveti succes si sa surprindeti etapele pe care le parcurge utilizatorul? In primul rand trebuie sa intelegeti imaginea de ansamblu. Vezi mai jos cum poti anticipa nevoile clientilor in 4 micro-momente.
VIDEO Ce este generatia Milennials si cum te poate ajuta in vanzari  Generatia Milennials este formata din romanii nascuti dupa anii 1980 si care reprezinta 20% din populatia tarii care, in urmatorii ani, vor deveni segmentul cel mai activ si cu cea mai mare putere de cumparare. Acesti utilizatori sunt un segment foarte important pentru strategiile de marketing. Antreprenorii trebuie sa se focuseseze pe aceasta generatie care, conform estimarilor Google este una dependenta de internet si va avea salarii peste media populatiei.
VIDEO Statistici telefoane mobile: Doua grafice care iti vor influenta afacerea online, in 2017 Cautarile efectuate pe mobil de catre utilizatorii de internet le vor depasi pe cele efectuate prin intermediul calculatorului. Acest lucru se va intampla undeva la finalul anului 2016, urmand ca in 2017 numarul de cautari de pe mobile sa-l depaseasa pe cel de pe desktop, potrivit unei analize Google. Este un moment important pentru antrepenorii care aleg sa-si faca strategia de marketing online si sa stabileasca pentru ce dispozitiv ar trebui sa-si pregateasca website-ul ca sa ajunga, mai eficient, la publicul tinta.
Cumpararea alimentelor online nu trezeste interesul romanilor In ciuda numarului tot mai mare de platforme de e-commerce, Europa ramane in urma in ceea ce priveste cumpararea alimentelor online. In Marea Britanie 6,9% din totalul vanzarilor alimentare au loc prin intermediul comertului electronic in timp ce, Romania se afla la polul opus. Potrivit unui studiu efectuat de Kantar Worldpanel, Romania inregistreaza un procent de 0,2% din vanzarile la alimente in online.
Romanii au facut cu 15% mai multe plati electronice in primele 9 luni, decat in tot anul trecut. Cine cumpara mai mult online In primele 9 luni ale anului, tranzactiile procesate de NETOPIA mobilPay, unul dintre cei mai mari procesatori de pe plan local, au depasit pragul de 3 milioane, cu 15% mai multe fata de numarul total inregistrat in 2015. Pana la finele lui 2016, volumul lor va ajunge la circa 4,5 milioane, cu 73% mai mult fata de 2015, iar valoarea sumelor achitate digital va cumula 175 milioane euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
Studiu: 92% din retaileri din SUA investesc in continut pe Facebook si 68% obtin rezultate din anunturile platite in social media Retailerii se indreapta din ce in ce mai mult in zona de social media si investesc in marketingul digital. Potrivit unui studiu recent, in Statele Unite, Facebook este rege atunci cand vine vorba de social media. 92 % din comerciantii cu amanuntul fac marketing investind in social media si 94% din acestia investesc in e-mail. In ceea ce priveste rata de conversie, 68% dintre comercianti au declarat ca aceasta le-a crescut in urma reclamelor pe Facebook. De asemenea, studiul arata si care sunt tendintele pe viitor in marketingul digital.
Topul tarilor la cumparaturile facute de pe telefonul mobil. Romania conduce in clasament​ Romania se afla printre primele tari in clasamentul stateleor europene cu cei mai multi utilizatori care isi fac cumparaturile de pe telefonul mobil, in special in ceea ce priveste doua categorii de produse, electroIT si fashion, potrivit unui studiu realizat de Google.
VIDEO Invata sa faci bani pe internet. Cateva trucuri si ponturi pentru o promovare eficienta Sunt cateva canale de promovare pe care orice business online trebuie sa le foloseasca pentru a se promova. Unele dintre ele sunt gratis, altele sunt accesibile la pret astfel incat, orice debutant in afaceri online le poate accesa. Despre acestea si despre instrumentele care te pot ajuta sa-ti eficientizezi afacerea vorbeste consultantul in digital marketing, Liviu Taloi.
Ce isi doresc clientii care cumpara online. Studiu privind obiceiurile si preferintele consumatorilor europeni Odata cu dezvoltarea comertului online cresc si solicitarile consumatorilor. "Clientii online de astazi doresc o gama larga de optiuni si informatii actualizate in mod constant cu privire la statutul de livrare", este doar una din concluziile unui studiu recent privind comportamentul si preferintele acestora. De asemenea, au crescut cumparaturile in afara granitelor tarii si din ce in ce mai multi clienti isi indreapta atentia catre site-urile straine.
DHL: Sase tehnologii care vor schimba logistica in urmatorii ani In contextul in care comertul electronic este in continua dezvoltare, industria de logistica va arata cu totul diferit in urmatorii 5 pana la 15 ani. DHL dezvolta si testeaza noile tehnologii in centrele de inovare ale companiei din Bonn si Singapore si publica periodic un raport Trend Radar privind tendintele in logistica. Vicepesedintele departamentului de Cercetare si Inovatie DHL, Markus Kuckelhaus a declarat recent ca sase tehnologii vor schimba radical industria logisticii pana in 2030.
Studiu. Cumparaturile online prin aplicatiile smartphone sunt in crestere. Si rata de conversie este mai buna prin aplicatii Consumatorii online prefera sa studieze produse pe mobil. La nivel mondial sunt cheltuiti mai multi bani pe comanda prin intermediul aplicatiilor mobile in comparatie cu desktop-ul. De asemenea, aplicatiile comerciale au rate de conversie mai mari decat alte alternative digitale iar utilizatorii se uita la mai multe produse in comparatie cu opiniile de pe desktop, potrivit celui mai recent studiu Criteo.
Compania Zitec isi extinde portofoliul prin achizitionarea Inotec Zitec, unul dintre principalii producatori locali de aplicatii online, a preluat recent echipa si portofoliul Inotec, o companie full-service de web-design, dezvoltare si marketing digital, care a inregistrat anul trecut un business de 300.000 de euro. Prin aceasta achizitie, Zitec isi extinde portofoliul de clienti si, odata cu preluarea, compania are si un nou manager, in persoana lui Sorin Stefan, fondatorul Inotec, care a fost numit Chief Commercial Officer in echipa Zitec.
GRAFICE Cat conteaza pretul in comertul online: Cum cred platformele de marketplace ca atrag vanzatorii si cumparatorii Au aparut date esentiale privind comertul pe internet si vanzarile pe platformele de tip marketplace, cum sunt cele ale eMag sau Amazon de exemplu, precum si despre comparatoarele online de preturi, atat de populare in randul cumparatorilor.  Intr-un raport publicat joi de Comisia Europeana sunt detaliate inclusiv criteriile dupa care platformele de marketplace considera ca se diferentiaza fata de concurenta in ochii vanzatorilor si ai cumparatorilor, in Uniunea Europeana.