Răzvan Tătaru

Piața de marketing digital din România, în creștere în 2024 (analiză)

Marketing digital

Piața digitală de marketing din România atinge un nou nivel de maturitate și cunoaște cea mai bună perioadă de dezvoltare, în contextul digitalizării accelerate și a creșterii consumului online, arată o analiză realizată de o agenție de marketing și trimisă, miercuri, StartupCafe.ro.

Companiile alocă bugete de promovare cu 30% mai mari decât în anii anteriori pentru strategii SEO și cu 10% mai ridicate pentru campanii PPC, pe care le vor mai sofisticate, potrivit analizei realizate de five elements digital, o agenție de marketing digital enterprise.

Anul începe ambițios, cu mulți clienți noi și noi proiecte și investiții de la clienții existenți, semn că există o dorință puternică de promovare atât a companiilor mari, cât și a celor medii, fie business-uri care vând servicii, fie magazine online. Desigur, creșterea cererii pentru servicii de marketing digital, în special pentru SEO, este direct proporțională cu creșterea comerțului electronic, dar și a concurenței din fiecare piață. După pandemie costurile de advertising au crescut enorm, cu minimum 30% doar în primul an. De asemenea, a existat o scurta perioadă de stagnare și corecție, dar trendul în ultimele 6 luni este spre creștere. Motivele sunt mixte - pe de o parte faptul că mai este loc de crescut, pe de altă parte faptul că piața este mai dificilă - puterea de cumpărare este mai mică, iar concurența mai mare în fiecare domeniu, ceea ce trebuie compensat printr-un efort mai mare de marketing. Trecând peste dificultățile de moment, România încă este o țară cu costuri modeste de marketing digital care se vor îndrepta către valori europene în următorii ani”, punctează Steffen Heringhaus, fondator five elements digital.

Fondatorul five elements digital estimează gestionarea a unor bugete de promovare de 5 milioane de euro în anul 2024, în România.

Cererea pentru servicii de marketing digital, în special SEO și PPC, se menține ridicată, cu o creștere de 50% în acest an față de anul trecut.

Cele mai multe solicitări vin de la companii de tip enterprise și companii medii, care de atlfel alocă cele mai mari bugete de promovare. Un interes crescut se remarcă însă și din partea IMM-urilor locale, care conștientizează nevoia de investiție accelerată în promovare online.

Astfel, în paraleI cu dezvoltarea segmentului de comerț online, care este momentan sub 10% - 12% din totalul pieței de retail, transformarea digitală accelerează și în alte industrii și pe alte segmente, fiind un interes crescut pentru promovare online și din partea companiilor B2B.

Din punct de vedere tehnic și al tacticilor de marketing digital, domeniul este definit de câteva tendințe care aduc schimbări importante, printre care faptul că începe era cookieless și faptul că abordarea omnichannel devine din ce în ce mai predominantă ca mod de gândire și de proiectare a campaniilor. De asemenea, brand marketingul devine mai important, iar conținutul de tip marketing va deveni mai calitativ.

În ceea ce privește creșterea folosirii inteligenței artificiale în marketing digital, aceasta va fi prezent într-un mod temperat, deoarece conținutul creat de un soft nu este la fel de calitativ ca cel scris de oameni și prin urmare nu aduce rezultate bune pentru site-ul promovat. AI-ul va fi folosit mai degrabă ca un instrument de eficientizare a muncii.

Parallax

Vizualizari
228
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri