Claudiu Zamfir

Brandul românesc de frigidere Arctic rămâne în picioare, deși compania își schimbă numele în Beko România

fabrica de frigidere acrtic.

Proprietarii turci schimbă numele companiei Arctic S.A. în Beko România S.A., dar păstrează mai departe pe piață vechiul brand românesc de frigidere Arctic, potrivit unui comunicat transmis, marți, publicației StartupCafe.ro.

Decizia anunțată marți de colosul turc Arçelik reprezintă alinierea subsidiarei sale din România la „noua identitate corporativă la nivel global”, după ce, săptămâna trecută, grupul industrial a finalizat preluarea, sub brandul Beko, a principalelor afaceri ale brandului american Whirpool în Europa, Orientul Mijlociu și Nordul Africii.

„Acest proces de rebranding corporativ nu va avea consecințe asupra activității de zi cu zi a companiei” Arctic SA, redenumită acum Beko România, „ci este menit să îi consolideze poziția pe piața internațională”, se arată în comunicatul producătorului de electrocasnice din România.

„Se va asigura continuitatea tuturor brandurilor din portofoliu care generează valoare locală, astfel că brandul Arctic nu va fi afectat, produsele Arctic continuând tradiția de excelență și inovație, reflectând angajamentul continuu al companiei de a oferi electrocasnice de înaltă calitate la prețuri accesibile care îmbunătățesc viața de zi cu zi” - a menționat Arctic SA, redenumită Beko România SA.

„De-a lungul anilor petrecuți aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu față de această țară care mi-a devenit acasă”, a declarat Murat Büyükerk, chief executive officer, Arctic.

„Prin asocierea cu un brand corporativ puternic cum este Beko, avem acum șansa să ne consolidăm poziția pe piața internațională și să contribuim la promovarea și dezvoltarea industriei electrocasnicelor din țara noastră. De asemenea, această tranziție este esențială pentru a sprijini creșterea noastră deja solidă la nivel global, consolidând în același timp încrederea și loialitatea retailerilor față de brandurile noastre”, a adăugat Gabriel Eremia, director de marketing & product management, Arctic.

Fabrica românească Arctic de la Găești, județul Dâmbovița, a fost fondată de autoritățile comuniste de la acea vreme în anul 1968 și a scos pe piață primele frigidere din 1970, sub licență Thomson-Houston-Hotchkiss-Brandt, o companie franceză cu origini americane, partener al gigantului industrial General Electric din SUA. În prezent, compania franceză Thales Group este succesoarea Thomson-Houston-Hotchkiss-Brandt.

După Revoluție, Arctic s-a privatizat în anul 1997 și s-a listat pe Bursa de Valori Bucuresti. Banca Europeană pentru reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Group Societe Generale  (din Franța) au devenit atunci acționari majoritari în urma unei investiții de 30 de milioane de dolari.

În anul 2002, compania Arctic a fost cumpărată de Arçelik, parte a conglomeratului industrial Koç Holding, cel mai mare din Turcia. Pe lângă fabrica de frigidere de la Găești, turcii au construit și o fabrică nouă, de mașini de spălat sub brandul Arctic, la Ulmi, tot în județul Dâmbovița.

Începând cu anul 2002, Arçelik a investit în România peste 391 de milioane de euro în dezvoltarea capacității de producție, dar și în noi tehnologii sau sisteme moderne de management al producției.

„România își păstrează rolul strategic în cadrul Beko, țara noastră fiind o piață importantă de producție, datorită celor două fabrici – cea de frigidere de la Găești și cea de mașini de spălat rufe de la Ulmi. Aceasta din urmă este singura unitate de producție Industry 4.0 a grupului care a primit din partea Forumului Economic Mondial (WEF) statutul de Sustainability Lighthouse, în semn de recunoaștere a performanțelor sale în materie de sustenabilitate. În prezent, 84% din producția totală din fabricile de la Găești și de la Ulmi este exportată în peste 80 de țări. În România se produc trei branduri puternice – Arctic, Beko și Grundig, care oferă consumatorilor produse de înaltă calitate, la standarde internaționale” - spune compania.

Arçelik a realizat în ultimele două decenii o creștere semnificativă prin investiții și achiziții în diverse regiuni ale lumii, devenind un lider global cu subsidiare în 57 de țări și cu 45 de unități de producție în 13 state. Pe parcursul acestui an, toate operațiunile globale vor fi reunite sub un singur nume de brand corporativ - Beko.

Parallax

Vizualizari
387
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri