Luminita Pirvu
Pentru o afacere online este esențial să fie conectată la trenduri, noutăți, să stie ce se caută pe internet în anumite perioade și, în funcție de asta, să-și stabilească și strategia de promovare. Chiar dacă nu au un buget consistent pentru publicitate, micii proprietari de magazine online pot să-și crescă vânzările doar dacă sunt atenți la cererea din online.
În România comerțul online este într-o creștere mare fața de celelalte țări din CEE (Central Eastern Europe). Deși rata de penetrare a internetului este doar la 60% antreprenorii au început deja să conștientizeze că acest trend nu mai poate fi ignorat și deja și-au mutat strategia de marketing în online.
De altfel, creșterea ecommerce-ului în România a dus la o schimbare foarte mare a strategiei de promovare în special în zona de Travel și Horeca. "Marketerii ar trebui să îsi schimbe strategia offline pentru ca 97% dintre cei care achiziționează pachetele de vacanță se documentează mai întâi online ", a declarat pentru StartupCafe Daniel Slavenie specialist PPC și managing partner agentia Moloso.
În perioada de vara cele mai multe căutari în online sunt pe zona de fashion unde foarte multe branduri comunică reducerile. Cele mai populare căutari pe internet atât în România cât și în străinătate conțin cuvinte precum "rochii", "sandale", "ochelari de soare" și "vacante", explica Daniel Slavenie.
În schimb pentru afacerile care au de suferit vara, sugestia acestuia este să păstreze promovarea pentru produsele cu cel mai mare adaos sau cu un rulaj foarte mare.
Înainte să aleagă cele mai profitabile cuvinte cheie, orice manager de firmă trebuie să facă o analiză de tipul ROAS ( Return on ad spend ) la nivel de fiecare cuvânt cheie pentru a evita situațiile în care o campanie nu funcționează corect, deși unele cuvinte cheie sunt foarte profitabile.
Cuvintele cheie trebuie să fie cât mai relevante atât pentru afacere cât și pentru consumatorul la care aceasta se adresează, explica Daniel.
Totodata, specialistul PPC subliniază că o lista de cuvinte cheie negative este esentiala pentru orice business. "O asociere gresită a cuvintelor cheie poate avea o importanță foarte mare pentru un brand. Gândește-te la situația în care advertiserul vinde produse scumpe și anunțurile sunt declanșate în momentul în care un consumator caută acel brand în combinație cu cuvântul ieftin", explică Daniel Slavenie.
Pentru a înțelege căt de populare sau relevante pentru consumatori sunt cuvintele cheie este recomandat să se folosească Keyword Planner de la Google.
"Atenție în multe industrii, numărul de căutari de pe mobil a depășit numărul de căutări de pe desktop, de aceea, magazinele online și nu numai trebuie să aibă inclus în planul de marketing în primul rând telefonul mobil", explică Daniel Slavenie.