Proiect sprijinit de :

Parteneri:
​DOCUMENTE Spaima patronilor: Angajatii le-ar putea lua din puterea de decizie in firma, prin viitorul Cod al muncii. Telemunca, disponibilizarile si alte modificari propuse Reprezentanti ai patronilor din Romania cer parlamentarilor sa respinga o serie de propuneri de modificare a Codului muncii, care au trecut, fara dezbatere, de Senat. Printre altele, patronii se tem ca nu vor mai putea decide ei singuri obiectivele de performanta ale salariatilor. Majorarea salariului minim pe economie, reintroducerea contractului colectiv de munca la nivel national si eliminarea clauzelor de neconcurenta dupa terminarea raportului de munca sunt alte puncte care ii nemultumesc pe patroni. Initiativa legislativa are, insa, un argument tare pentru parlamentari: este initiata de 130.000 de cetateni cu drept de vot, sub umbrela Blocului National Sindical (BNS), a doua cea mai mare confederatie din tara.
Cele 5 masuri suplimentare pe care le cer investitorii din Romania Mai multe organizatii de investitori si manageri romani si straini, grupate in Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, atrag, miercuri, atentia ca reducerea TVA este insuficienta pentru dezvoltarea durabila  a economiei Romaniei si cer Guvernului 5 masuri suplimenentare.
Reprezentanti IMM: Impozitul pe cladiri va creste de zeci de ori pentru unele microintreprinderi si va inchide 10% din aceasta categorie de firme Impozitul pe cladiri in forma actuala a noului Cod fiscal discutat de Parlament va creste si de zeci de ori pentru unii patroni de microintreprinderi, incepand cu anul 2016, si va conduce la inchiderea a cel putin 10% din firmele romanesti din aceasta categorie, a avertizat, marti, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania. Reprezentantii IMM-urilor au cerut Parlamentului sa elimine din noul Cod fiscal cresterea impozitului local pe cladiri pentru firmele mici si mijlocii si in special pentru microintreprinderi.
 5 noi modificari ale Codului Fiscal, publicate in Monitorul Oficial. La ce trebuie sa acorzi atentie In Monitorul Oficial de marti, 07 iulie 2015, a fost publicata o modificare importanta a Codului fiscal, cu aceasta ocazie reglementandu-se noile criterii privind reincadrarea unei activitati independente in activitate dependenta, faptul ca cei care consuma bere la draft vor putea achizitiona acest produs cu o cota redusa de TVA de 9%. Noile prevederi obliga inspectorii ANAF ca la reincadrarea unei tranzactii ca fiind fara substanta economica, acestia sa isi motiveze decizia. Legea introduce un numar de 7 criterii pe care le vom avea in vedere la determinarea activitatii unei persoane fizice, cand vom stabilii daca aceasta persoana desfasoara activitate dependenta sau activitate independenta. Aceleasi criterii le vom regasi si in noul Cod fiscal, aprobat deja de Parlament, dar inca nepublicat in Monitorul Oficial;Consulta aici actul normativ publicat marti
Ce nu au facut bine niste restaurante si magazine amendate pe litoral O serie de restaurante, patiserii, magazine alimentare si alte astfel de firme de pe litoral au fost amendate, in saptamana 29 iunie - 5 iulie, de inspectorii Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), cu un total de 17.200 de lei, pentru o serie de nereguli.
Lider al Camerei de Comert Americane in Romania: Scaderea TVA, fara masuri de colectare eficiente, risca sa aduca noi taxe asupra companiilor Vicepresedintele Camerei de Comert Americane (Am Cham) in Romania, Ionut Simion, a avertizat, marti, ca exista riscul ca Guvernul sa introduca noi taxe asupra firmelor, ca urmare a golului bugetar creat in urma scaderii taxei pe valoare adaugata, daca autoritatile masurile autoritatilor de colectare a taxelor nu se vor dovedi suficient de eficiente.
Creste salariul minim pe economie, de la 1 iulie. Ce costuri noi implica pentru firme Salariul minim pe economie va creste, de la 1 iulie 2015, cu 75 de lei, ajungand astfel la 1.050 de lei brut, potrivit hotararii de guvern 1.091/2014. Modificarile implica noi costuri si proceduri pentru firmele care au in prezent angajati platiti cu salariul sub 1.050 de lei brut. Si amenzile de circulatie cresc odata cu salariul minim.
Se va schimba procedura de inregistrare a firmelor si a PFA in Registrul Comertului. Descarca noua lege Procedura de intrgistrare a firmelor si a persoanelor fizice autorizate din Romania in Registrul Comertului se va modifica, urmand ca acestea sa fie intregistrate si la nivelul Uninii Europene, din anul 2017, potrivit unei legi promulgate, zilele acestea, de presedintele Klaus Iohannis. In plus, legea aduce prevederi noi la dizolvarea firmelor, care vor intra in vigoare imediat.
Cheltuielile cu salariatul au crescut in Romania, dar tot jos se mentin Oamenii de afaceri suporta costuri cu forta de munca tot mai mari in Romania, insa aceste cheltuieli tot jos raman, in medie, pe angajat, in comparatie cu situatia din celelalte state membre ale Uniunii Europene, releva datele publicate joi de Biroul european de statistica, Eurostat.
ANAF promite reducerea birocratiei: Certificatul de atestare fiscala si deciziile obligatiilor de plata accesorii, transmise online Contribuabilii vor putea primi online, in Spatiul Privat Virtual, Certificatul de atestare fiscala si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii, incepand cu 1 iulie 2015, a anuntat, marti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
The Plan, aplicatia romaneasca pentru previziuni financiare dedicata startup-urilor Idee, buget, planuri de cheltuieli si estimari de costuri, sunt doar cateva dintre etapele prin care trece un antreprenor inainte de a deschide o afacere. Insa cum calculezi previziunile financiare pe urmatorii ani? Aplicatia The Plan, realizata de un consultant si analist financiar, vine in ajutorul antreprenorilor care vor o unealta completa de calcule automate, inclusiv taxe, impozite si TVA diferentiate, pentru a genera previziuni financiare ale afacerii pe viitorii cinci ani.
10 lucruri pe care trebuie sa le stii daca ti-ai infiintat o firma si ai angajat zilieri In Monitorul Oficial a fost publicat prin ordin de ministru un act normativ ce reglementeaza procedura de completare a registrului zilierilor respectiv de declarare la inspectoratul de munca a eventualelor evenimente in care sunt implicati acestia. Ordinul aduce ca noutate si ca punct de substanta respectarea muncii din punctul de vedere al procedurilor respectiv identificam elemente noi privind cooperarea cu autoritatile daca exista accidente de munca si alte cazuri similare.Consultati actul normativ aici!
Legea contabilitatii a fost usor modificata, iar in Monitorul Oficial a aparut legea "Business Angels" In Monitorul Oficial de marti, 02.06.2015, au fost publicate doua acte normative in domeniul economic: o usoara modificare a legii contabilitatii si reglementarea unor facilitati fiscale in favoarea persoanelor fizice ce au calitate de investitori business angels. Acest ultim document reprezinta o noutate in domeniu in ultimii ani si merita analizat.  Cat priveste legea contabilitatii, Noutatea consta in faptul ca legiuitorul defineste mai exact persoanele ce conduc acest tip de contabilitate, respectiv cele ce realizeaza venituri impozitate conform Codului fiscal pentru care veniturile se determina in sistem real. Vezi aici schimbarile aduse legii contabilitatii sau aici legea Business Angels.
Situatie incerta pentru profesiile liberale: Guvernul s-a razgandit si nu mai modifica legislatia, asa cum promisese saptamana trecuta. Ce se intampla cu reclasificarea activitatilor independente Activitatile independente desfasurate de profesiile libere sau in baza contractelor de drepturi de autor nu vor mai fi reclasificate in activitati dependente, anunta AvocatNet.ro, si asta in ciuda anuntului de saptamana trecuta al Guvernului Ponta. Modificarile la normele de aplicare a Codului Fiscal, publicate astazi in Monitorul Oficial, nu cuprins masura anuntata de Executiv, care insemna practic ca activitatile independente urmau sa fie reconsiderate drept dependente.
ANAF vrea sa elimine timbrul extrajudiciar la eliberarea adeverintelor de la administratiile financiare Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) are in vedere eliminarea timbrului extrajudiciar solicitat in prezent la eliberarea certificatelor si adeverintelor de catre administratiile financiare, anunta, joi, institutia fiscala, intr-un comunicat remis StartupCafe.
Proprietarul unui magazin online, condamnat la inchisoare pentru folosirea ilegala a numelui unui brand Proprietarul unui magazin online romanesc, a fost condamnat la doi ani si sapte luni de inchisoare, cu executare, pentru incalcarea drepturilor de autor, din cauza ca vindea produse contrafacute folosind ilegal numele si sigla Swarowski, mai exact pentru incalcarea drepturilor de autor intr-un caz in care numele unui brand e folosit pentru a vinde produse contrafacute.
UPDATE Statul versus PFA - te loveste cu Posta si pareaza cu Finantele. MFP: Posta poate vinde si in prezent plicuri si alte bunuri si servicii catre populatie Persoanele fizice autorizate, fermierii si alti contribuabili care aveau termen 25 mai pentru a depune declaratiile de venit 200 au avut o problema cand au ales sa faca procedura prin Posta Romana: operatorul postal de stat nu mai vindea plicuri de doua luni. Posta statului arata cu degetul spre Ministerul Finantelor Publice (MFP), acuzandu-l ca nu a elaborat inca metodologia care i-ar fi permis sa cumpere noi case de marcat, fara de care angajatii de la ghiseele Postei nu pot sa vanda plicuri la ghisee. Practic, Ministerul de Finante este responsabil cu colectarea taxelor inclusiv pentru PFA, dar acelasi minister este cel care a ingreunat  transmiterea prin posta a declaratiilor de venit necesare taxarii. UPDATE: MFP sustine ca Posta Romana poate sa vanda si in prezent plicuri si alte bunuri si servicii catre populatie, cu actualele case de marcat.
Ti-ai facut firma? Mare atentie la ce scrii pe Facebook despre competitori. O posibila tentativa de a-i "barfi" va poate costa 10.000 de lei Vremurile in care puteai face afaceri in stilul JR Ewing, prin denigrarea competitorilor si incercarea de a forta scoaterea lor de pe piata raspandind despre ei zvonuri neadevarate au trecut. Vineri a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 117/2015 privind combaterea concurentei neloiale. Sunt cateva modificari usoare aduse de acest act normativ care merita analizate. Una dintre modificari este si definitia notiunii de "persoana fizica". Aceasta reprezinta, in acceptiunea noii legi orice fost sau actual salariat/reprezentant al unei intreprinderi sau orice alta persoana care savarseste practici de concurenta neloiala. Intrucat si Facebook reprezinta un spatiu public (potrivit unei decizii a ICCJ), orice zvon lansat in mediul de socializare va poate costa pana la 10.000 de lei. Vezi aici documentul aparut in Monitorul Oficial
Plafonarea numerarului in 5 intrebari si raspunsuri La data de 09.05.2015 au intrat in vigoare masurile pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar prevazute de Legea nr.70/2015. Documentul instituie obligativitatea ca, operatiunile de incasari si plati  sa se realizeze numai prin instrumente de plata fara numerar, definite potrivit legii, de la/catre urmatoarele categoriile de persoane: persoane juridice; persoane fizice autorizate; intreprinderi individuale; intreprinderi familiale; liber profesionisti; persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent; asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica.
Modalitatea de restituire a sumelor platite in plus la bugetul de stat, a celor platite pentru o prestatie ne-efectuata si pentru care nu exista obligatia de declarare Multi dintre noi facem uneori plati eronate la bugetul de stat. Daca platim mai putin, este cine sa ne traga de urechi. Ce se intampla insa daca din greseala achitam Statului mai mult decat era nevoie? Cum ni se restituie banii? In aceste zile a aparut in Monitorul Oficial documentul care reglementeaza modalitatea de restituire a sumelor platite la bugetul de stat in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata si pentru care nu exista obligatia de declarare. Obiectul actului normativ sunt sumele achitate in plus ce nu sunt cuprinse in vreo alta reglementare sau pentru care nu exista o alta procedura de restituire.Consulta aici documentul oficial