Luminita Pirvu
Comerțul online este în plină dezvoltare și în România iar înființarea unei afaceri pe internet devine din ce în ce mai accesibilă. Înainte însă de a lansa un magazin online trebuie să ai un plan bine pus la punct. Înființarea unei firme nu este foarte grea ci trebuie să știi doar ce acte și autorizații sunt necesare pentru a activa online.
Prima condiție pentru deschiderea unui magazin online este ca activitatea acestuia să fie derulată printr-o firmă, persoană fizică autorizată, Intreprindere individuală sau Intreprindere familială. În funcție de produsele comercializate este necesar să se obțină autorizații de Mediu, PSI sau de la Direcția sanitară și Direcția Sanitar-Veterinară. De asemenea, dacă angajezi personal ai nevoie de autorizația privind protecția muncii, după angajarea personalului. Dar să le luăm în ordine.
"Pentru un magazin online avem două componente: entitatea juridică și magazinul online (software)", explică pentru StartupCafe.ro, directorul executiv al ARMO, Florinel Chiș.
Alegerea domeniului și a denumirii pentru companie
Forma de organizare
Cod CAEN:
Sediul Social
Rezervarea denumirii la Registrul Comerțului
Dosarul de înființare SRL
Depunere dosar
"De reținut este că din data de 25 mai, va intra în vigoare Regulamentul european privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date", avertizează directorul executiv ARMO.
ARMO este principala organizatie a magazinelor online din care fac parte cei mai mari retaileri din ecommerce. Toate magazinele membre ARMO trebuie sa respecte un ghid de bune practici, care reprezintă o declaratie de principii a comercianților membri în ARMO cu rolul de a respecta interesele tututor consumatorilor acestor magazine online.