CZ

Consultat fiscal: Firmele au si mai mari probleme dupa eliminarea formularului 088 la inregistrarea privind TVA

Imagine principala
Consultat fiscal: Firmele au si mai mari probleme dupa eliminarea formularului 088 la inregistrarea privind TVA
Firmele care au nevoie sa se inregistreze in scopuri de TVA au si mai mari probleme in aceasta procedura dupa eliminarea criticatului formular 088, pentru ca nu mai exista o procedura unitara de acordare a codului de TVA, iar functionarii ANAF de la interviu cu slab pregatiti, sustine Angela Rosca, managing partner la societatea de consultanta TaxHouse.

"Nu mai exista formularul 088, dar acum e mai rau, pentru ca fiecare cere ce vrea. Macar cu 088 stiam cu ce trebuie sa ne ducem la Fisc, dar acum nu mai stim, pentru ca fiecare Fisc are alta lista, care circula informal. Ne-am bucurat degeaba. Ne-am bucurat intr-un fel, dar ne-am dat seama ca am cazut intr-o plasa si mai mare, ca acum este mult mai greu. Acum lucrez la inregistrarea a doua firme mari, cu interviuri la ANAF, in fata unor ghisee improprii, cu un personal care nu stie sa intrebe s.a.m.d", a explicat, joi, Angela Rosca, la Summitul Romanian Business Leaders (RBL), citata de Agerpres.

"Este un articol din Codul fiscal care da dreptul ANAF sa faca analiza capacitatii firmei de a face afaceri. Ar fi ideal ca ANAF sa faca aceasta analiza, daca ar putea sa o faca in mod real. Problema pragmatica este, de fapt, ca nu o pot face pentru ca nu au cu cine", a mai spus consultantul.

In context, Angela Rosca se teme ca Guvernul va introduce un impozit pe profit si venit progresiv.

"S-ar putea, la jumatatea anului, sa vedem un impozit progresiv. Este o discutie care se pune pe agenda fiecarui guvern de ani de zile, mai transparent sau mai putin. Depinde de executia bugetara, dar deja ianuarie nu arata bine", a subliniat Angela Rosca.

Formularul, care fusese introdus in anul 2015 si modificat de cateva ori, prevedea un set de criterii de acordare sau retragere a codului de TVA pentru firmele cu cifra de afaceri sub 220.000 de lei pe an, printre care studiile administratorului sau ale patronului firmei, profesiile lor etc.

ANAF urmarea astfel sa combata fenomenul firmelor fantoma si frauda la returnarea de TVA, insa foarte multi oameni s-au plans ca multe firme corecte s-au ales cu retragerea sau neacordarea codului de TVA, cu consecinte foarte grave pentru afaceri, pana la faliment. Codul de TVA este foarte important, pentru ca iti permite sa iti deduci cheltuielile cu TVA, iar in lipsa acestuia apar costuri foarte mari cand faci investitii.

La 1 februarie 2017 Guvernul a eliminat formularul 088 pentru inregistrarea in scopuri de TVA a firmelor, insa, asa cum Startupafe a aratat, procedura a ramas tot greoaie, implicand interviuri ale patronilor sau asociatilor sau administratorilor de firme cu angajatii ANAF, printre altele.
Parallax

Vizualizari
193
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri