Luminita Pirvu

Inventarul modificarilor fiscale care se aplica de la 1 februarie

Imagine principala
Inventarul modificarilor fiscale care se aplica de la 1 februarie
De la inceputul anului au fost adoptate o serie de ordonante de urgenta
si legi care modifica legislatia fiscala si care vizeaza direct zona
antreprenoriatului. Oamenii de afaceri si economistii avertizeaza ca
masurile luate vor avea consecinte negative pentru angajatii din privat
si pentru firmele mici si mijlocii. StartupCafe a facut o sinteza cu noutatile
fiscale care se aplica de luna urmatoare.

Una dintre cele mai importante modificari este cea legata de schimbarea regimului de impozitare a micilor afaceri, respectiv majorarea plafonului veniturilor la suma anuala de 500.000 de euro.

De asemenea, a fost introdusa o cota de impozitare de 1% din venituri pentru microintreprinderile cu unul sau mai multi salariati.  Pana in prezent se aplica o cota cuprinsa intre 1% si 3%, cu impozit de un procent din venituri pentru microintreprinderile cu cel putin doi salariati, 2% pentru cele cu un singur angajat si 3% pentru cele care nu au niciunul. 

  • Ordinul ANAF privind eliminarea declaratiei 088 pentru inregistrarea firmelor in scopuri de TVA intra in vigoare de la 1 februarie


Firmele care se ocupa exclusiv cu activitatile de inovare si cercetare-dezvoltare vor fi scutite de la impozitul pe profit in primii zece ani de activitate, potrivit ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Antreprenorii acuza ca aceste masuri descurajeaza performanta si clasa mijlocie si va afecta companiile mari si firmele mici din diverse sectoare :programatori IT, cercetatori, ingineri specialisti, medici, economisti, middle manageri, industria financiara, industria auto etc. Industriile cele mai afectate de eliminarea plafonarii CAS si CASS: Vezi aici un calcul cat pierd angajatul/ angajatorul la salarii de peste 3.000 euro.


Intra in vigoare legea eliminarii celor 102 taxe printre care se numara taxa radio-tv, taxa de mediu, taxele de inregistrare la Registrul Comertului si pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar. De asemenea se elimina taxele extrajudiciare de timbru si o serie de taxe consulare .

Taxele eliminate de la Registrul Comertului

  • taxa pentru inmatriculare persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale
  • inscrierea  de  mentiuni
  • inscrierea de mentiuni complexe si  alte  operatiuni  
  • taxa pentru aplicarea apostilei pe actul oficial administrativ, la solicitarea persoanelor juridice si in cazul reprezentarii titularului actului de catre un avocat;
Taxele extrajudiciare de timbru
  • preschimbarea actelor de identitate pentru cetateni romani, precum si inscrierea mentiunilor privind schimbarea domiciliului sau a resedintei cetatenilor romani;
  • taxa de examinare pentru obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si B+E;
  • taxa de examinare pentru obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din anumite categorii si subcategorii;
  • taxe de autorizare provizorie a circulatiei autovehiculelor si remorcilor neinmatriculate permanent sau temporar
  • inregistrarea unor cereri privind furnizarea unor date din Registrul national de evidenta a persoanelor, precum si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare.
  • eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, cu exceptia celor pentru terenurile agricole si forestiere 
  • certificarea transmisiunii proprietatii asupra animalelor, pe cap de animal, in bilete de proprietate pentru animalele peste 2 ani
Taxele consulare
  • supralegalizarea sigiliilor si a semnaturilor de pe un act oficial
  • supralegalizarea sigiliilor si a semnaturilor de pe un certificat de origine a marfurilor, de pe o factura comerciala sau de pe orice alt document cerut la exportul ori importul marfurilor
  • legalizarea semnaturii traducatorului;
  • legalizarea unei copii de pe inscrisuri
  • legalizarea semnaturii de pe un inscris sub semnatura privata.

De
precizat este ca  angajatorii care nu vor creste remuneratiile
corespunzator vor fi amendati. Angajatorii din Romania trebuie sa
inregistreze in registrul electronic REVISAL majorarea obligatorie a
salariului minim pentru angajatii incadrati cu aceasta remuneratie. Vezi
aici mai multe detalii: Salariul minim 2017: Ce trebuie sa faca patronii - proceduri in REVISAL


Parallax

Vizualizari
287
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri