Vineri, 30 septembrie 2016, este ultima zi cand se poate solicita
rambursarea TVA aferenta achizitiilor intracomunitare si importurilor
din 2015, a informat joi Agentia Nationala de Administrare Fiscala
(ANAF). "
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de
TVA, stabilite in Romania, care au efectuat importuri, respectiv
achizitii intracomunitare de bunuri/servicii in alt stat membru al
Uniunii Europene, in anul 2015, mai au o zi pentru a solicita
rambursarea taxei pe valoarea adaugata aferenta acestora", a precizat ANAF.
Pentru
a obtine rambursarea TVA in statul membru de rambursare, persoana
impozabila stabilita in Romania completeaza si transmite statului membru
respectiv, pe cale electronica, prin intermediul portalului electronic
pus la dispozitie de ANAF, formularul 318 "
Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania".
Perioada
de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni
calendaristice. Cererile de rambursare pot insa viza o perioada mai mica
de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la
sfarsitul anului calendaristic.
In cazul in care cererea de
rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an
calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se
solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 de euro sau
echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.
In
cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de
rambursare de un an calendaristic sau la o perioada ramasa dintr-un an
calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau
echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.
Formatul
electronic al formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea
adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania", se obtine
prin folosirea programului de asistenta, care poate fi descarcat de pe
portalul ANAF, sectiunea Info UE/Rambursari TVA din UE.
Pentru
transmiterea cererii, contribuabilii trebuie sa detina un certificat
digital calificat obtinut de la furnizorii acreditati sau sa benficieze
de serviciile unui detinator de certificat digital calificat.
Informatii suplimentare se pot obtine :- accesand pagina de Internet, www.anaf.ro, sectiunea Info UE/Rambursari TVA din UE
unde sunt postate atat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt
stat membru al Uniunii Europene cat si instructiunile de completare ale
formularului 318; - birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland Biroul central de asistenta telefonica a contribuabililor la nr. de telefon 031.403.91.60