Claudiu Zamfir

Veste buna pentru firme si PFA: Impozit redus pe domiciliul fiscal din locuinta, daca NU se deduc cheltuielile cu utilitatile (proiect)

Imagine principala
Veste buna pentru firme si PFA: Impozit redus pe domiciliul fiscal din locuinta, daca NU se deduc cheltuielile cu utilitatile (proiect)
Firmele, persoanele fizice autorizate si alti agenti economici care functioneaza in locuinte nu vor mai fi afectati de majorarea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, daca antreprenorii respectivi nu isi deduc cheltuilelile cu utilitatile aferente cladirii, potrivit unui proiect de hotarare de guvern publicat miercuri de Ministerul Finantelor. Proiectul mai contine si o serie intreaga de modificari referitoare la microintreprinderi, cartelele preplatite, vouchere, TVA.






documente






(17 Feb 2016)
PDF,
526KB





Astfel, impozitul pentru cladiri cu destinatie mixta - locuinta si sediu de firma - nu se modifica, urmand sa fie platit la nivelul impozitului pe locuinta, in cazul in care cheltuielile cu utilitatile nu sunt deduse de agentii economici, conform modificarilor propuse de Finante la Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Conform proiectului, normele de aplicare a Codului fiscal se modifica astfel:

Dupa punctul 46, se introduce un nou punct, pct. 461 cu urmatorul cuprins:

"461

(1) In aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 457.

In acest caz, proprietarul va depune declaratia prevazuta la art. 495 lit. a) din Codul fiscal, conform modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 4087/2069/2015, in care va completa informatiile de la sectiunea IV si nu va completa informatiile de la Sectiunea V - VII, insotita de declaratia pe proprie raspundere a proprietarului sau a persoanei imputernicite, dupa caz, prin care se atesta faptul ca "nici una din cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica".

(2) Prin sintagma "cheltuieli cu utilitatile" se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare".

Aceasta modificare trebuie aprobata de Guvern si publicata in Monitorul oficial pentru a intra in vigoare. 

In prezent, Codul fiscal prevede la procedura calcularii impozitului
pe cladiri cote de impozit intre 0,08 % si 0,2% pentru cladirile
rezidentiale, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %.

Pentru
cladirile nerezidentiale autoritatile locale percep impozit intre 0,2%
si 1,3%, raportat la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de
evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Potrivit unui studiu
de caz realizat la nivelul Patronatului Intreprinderilor Mici si
Mijlocii Galati, noul sistem de impozitare a cladirilor ar avea ca efect
"cresterea uriasa a impozitului",  cu un indice de crestere a gradului
de impozitare mediu care variaza intre 36,06% si 1.942,43% in functie de zona de amplasare a imobilului.

Asadar,
impozitul pe sediu s-a majorat in anul 2016 fata de anul precedent si
de 20 de ori, pentru firmele din localitatile in care consiliile locale au stabilit cota maxima permisa de Codul fiscal, conform calculelor
prezentate de Consiliul IMM. 


Consiliile locale din toata tara au stabilit cote diferentiate de impozitare pentru cladirile detinute de persoane fizice, dar in care functioneaza agenti economici. 

Cele mai afectate sunt persoanle fizice autorizate si firmele de apartament.

Alte modificari propuse pentru normele de aplicare a Codului fiscal


- Intreprinderile mici care se inregistreaza in scopuri de TVA au dreptul sa ajusteze taxa conform prevederilor pct. 83 si 84 din norme, indiferent daca se inregistreaza la depasirea plafonului de scutire sau prin optiune, in primul decont depus dupa inregistrare sau intr-un decont ulterior.

- S-au prevazut toate categoriile de bunuri/servicii pentru care nu se justifica ajustarea taxei deduse in cazul anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

- punerea gratuita la dispozitia altor persoane a unor bunuri este legata de activitatea economica a persoanei impozabile si in situatia in care persoana la dispozitia carei sunt puse bunurile respective are calitatea de furnizor de bunuri.

- S-au adus clarificari cu privire la momentul la care intervine faptul generator de taxa in cazul unor servicii de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil, in situatia in care nici contractul nu prevede un termen de plata si nici pe factura emisa pentru astfel de servicii nu este inscris un termen limita pentru efectuarea platii.

- Cartelele preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri si pentru care nu se poate determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia sunt tratate similar cartelelor preplatite care pot fi utilizate numai pentru servicii de telecomunicatii.

- S-a stabilit ca o persoana care vinde un voucher cu scop multiplu, fara sa efectueze si livrarea de bunuri/ prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca aceasta realizeaza tranzactii cu mijloace de plata, iar sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

- In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/ prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/ prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/ prestarea serviciilor. In acest sens a fost pronuntata Hotararea Curtii Europene de Justitie in Cauza C-419/02 BUPA Hospitals Ltd.

- In situatia in care contrapartida este stabilita prin lege, licitatie, hotarare a instantei sau ale situatii similare fara nicio mentiune referitoare la TVA, se considera ca taxa este inclusa in contrapartida livrarii sau prestarii.

- In  situatia in care o parte din bunurile rezultate in urma unei asocieri sunt distribuite catre membri, o asfel de distribuire reprezinta din punct de vedere al TVA o livrare de bunuri cu plata in sfera TVA.

Descarca de AICI modificarile propuse pentru Normele de aplicare ale Codului fiscal.

Decarca de AICI Nota de fundamentare a proiectului de HG
Parallax

Vizualizari
2265
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Idioti !!! Tocmai mi-am inchis firma !!!Hotariti-va odata ce vreti !!!!!
poza de profil
Așadar Mi-am păstrat PFA-ul deschis (nu deduc nici o cheltuială oricum). M-am dus la primărie și am întrebat cât am de plătit. Mi-a zis că am de plătit vreo 200 de lei (de obicei aveam 160 de lei). Am plătit și am terminat pe anul ăsta.Totul a durat 5 minute.
poza de profil
Care deductibilitate?! Dupa ce s-a ridicat pragul de microintreprindere la 100.000 euro cifra de afaceri ,cele mai multe firme platesc impozit pe cifra de afaceri ceea ce inseamna ca nu mai exista deductibilitate.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri