A.M.
Google a anuntat lansarea unui nou proiect open-source, Accelerated Mobile Pages (AMP), un framework construit pentru a optimiza prezenta online pe dispozitivele mobile, in primul rand pentru site-urile de continut (stiri si bloguri).
Potrivit Google, implementarea AMP creste cu 15% pana la 85% viteza de incarcare a paginilor pe mobil, prioritizand continutul si incarcand ulterior reclamele. De altfel, potrivit companiei, prin implementarea acestui framework, se doreste imbunatatirea experientei utilizatorilor, fara insa a reduce veniturilor publisherilor din publicitate.
Ce inseamna AMP? Pe scurt, dincolo de bibliotecile de fişiere JavaScript, noua arhitectura este menita sa “micsoreze” dimensiunea paginilor si, in acelasi timp, Google anunta ca si-a schimbat si modul de abordare a integrarii paginilor in cache si, in acelasi timp, a anuntat ca isi va deschide serverele de cloud proprii pentru a caching-ul fisierelor generate prin tehnologia AMP.
Ce modificari ale site-ului implica aceasta implementare? Pe langa includerea bibliotecilor AMP JS in site, este necesara si folosirea unor tag-uri HTML diferite pentru validarea paginii si, in acelasi timp, eliminarea unor tag-uri pe care Google le considera greoaie si ineficiente in incarcarea unei pagini. Framework-ul AMP nu afecteaza cu nimic designul site-urilor. Mai multe detalii gasiti pe pagina de GitHub a proiectului.
O alta veste buna este ca Google a lucrat in parteneriat cu mai multi publisheri mari, printre care si WordPress, platforma de management al continutului pe care ruleaza, in prezent, 24,6% dintre site-urile de pe internet. Intr-un articol publicat pe blogul sau, Matt Mullenweg, CEO WordPress, anunta lansarea unui plugin care va integra automat noua tehnologie introdusa de Google.