Internetul va fi cel mai atractiv mijloc de comunicare pentru mediul de afaceri romanesc in 2017. Potrivit unui studiu, anul viitor firmele se vor focusa pe dezvoltarea unor campanii integrate de promovare a produselor si serviciilor in mediul online, acesta fiind principalul trend in comunicarea de business. 650 de manageri din mediul de afaceri romanesc, reprezentantii unor firme din sectoarele cheie ale economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului si multinationale din constructii, agricultura si industria prelucratoare, au fost raspuns unui chestionar realizat de Frames Media Network si BTvideo. Conform rezultatului majoritatea dintre acestia au raspuns ca internetul ar urma sa fie cel mai atractiv mediul de comunicare pentru mediul de afaceri romanesc in 2017.
Pentru anul viitor, cei mai multi manageri (82%) au sustinut necesitatea dezvoltarii unei comunicari mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tooluri dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienti. Cresterea vanzarilor (79%), promovarea produselor (68%) si notorietatea (56%) au fost considerate, de respondenti, drept cele mai importante tinte pentru dezvoltarea serviciilor de comunicare in 2017.
De asemenea 78% dintre manageri considera comunicarea si promovarea drept elemente esentiale ale dezvoltarii business-ului, iar 64% au o strategie clara, coerenta si bine definita de comunicare.
In privinta modalitatilor prin care isi desfasoara campaniile de promovare, print-ul si reclama Radio-TV acopera intre 25-30% din buget, in timp ce marketingul online sustine intre 30-45%. Restul il reprezinta afisajul clasic (reclama stradala), direct-mailing si alte forme de promovare.
Intrebati in ce masura sunt satisfacuti de modul in care se deruleaza comunicarea business-ului, cei mai multi manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4), pe o scara de la 1-5, in timp ce 24% au ales optiunea cea mai scazuta.
Chestionarul Frames Media Network & BTvideo arata, totodata, ca tot mai multe firme sunt dispuse sa isi externalizeze serviciile de comunicare catre companii specializate (73%), iar cei care au facut-o deja au notat colaborarea cu astfel de firme cu calificative intre 3-5, pe o scara de la 1-5.
Managerii chestionati au mentionat drept criterii esentiale in selectarea platformelor de comunicare inovatia (72%), experienta (61%), pretul serviciilor (59%) si raportul real de activitate (45%). Celelalte criterii mentionate au vizat portofoliul de clienti, recomandarile si flexibilitatea derularii colaborarii.
Chestionarul a fost completat in perioada 15 octombrie - 10 noiembrie 2016.