Luminita Pirvu

O tanara de 24 de ani scoate bani din pasiunea pentru bijuterii handmade. "Am primit un site cadou si n-am stiut ce sa fac cu el"

Imagine principala
O tanara de 24 de ani scoate bani din pasiunea pentru bijuterii handmade. "Am primit un site cadou si n-am stiut ce sa fac cu el"
O tanara de 24 de ani din Cluj si-a transformat hobby-ul in afacere si are vanzari de aproximativ 150 000 de euro pe an. Georgiana Lungu, ca mai toate fetele, este indragostita de bijuterii insa aceasta pasiune nu i-a scos banii din bunzunar ci i-a crescut considerabil veniturile. Ea a renuntat la facultate si acum conduce o afacere online cu bijuterii handmade.

Georgiana Lungu este fondatoarea magazinului online FelicityStore.ro care comercializeaza bijuterii handmade. Produsul care a propulsat-o pe tanara in comertul online si care a lansat practic toata afacerea este un pandativ din sticla cu un puf de papadie in interior.

In  2014 a inregistrat o cifra de afaceri de 44 000 lei, in 2015 aproximativ 220 000 de lei  iar pe 2016 conform estimarilor facute de detinatoarea magazazinului online, undeva la 700 000 lei ( 150 000 de euro).

Oficial, firma care vinde online bijuteriile Felicity, s-a infiintat in urma cu doi ani insa, povestea succesului Georgianei incepe in urma cu 5 ani cand acesta era studenta la Facultatea de Litere din Cluj. Tanara a inceput sa confectioneze bijuterii handmade, ca pe un hobby, in anul doi de facultate. Apoi, si-a facut un blog unde a postat poze cu produsele create. Primii bani au venit de la targuri, unde reusea de fiecare data sa-si vand toata marfa. 


Produs FelicityStore.ro

  • Punct de pornire 40 de lei si un blog: Daca imi zicea cineva acum 5 ani ca poti dezvolta o afacere online din bijuterii  as fi ras si multi au ras de mine atunci!
“In prima faza am incercat cu sarma, sunt si acum prezente pe piata bijuterile din sarma, acele bijuterii numite <<tree of life, copacul vietii>>. De exemplu, aceea a fost prima mea bijuterie creata. Asta se intampla acum cinci ani si de atunci a pornit totul. Am trecut multe etape, am incercat inclusiv pasta polimerica pana sa ajung aici. Pe partea cu comercializarea am avut in prima faza un blog, afacerea care este si se vede acum a inceput cu 40 de lei, efectiv. Mi-am cumparat, in prima faza, materiale: lanturi, zale, cheite, etc. Facandu-mi prea multe bijuterii mi-am dat seama ca ar fi dragut sa-mi fac un blog unde sa le fotografiez, sa le expun, sa le prezint altfel si asa mi-am facut un blog pe Wordpress", a explicat Georgiana Lungu.

  • Fara experinta online: Cu site-ul n-am stiut ce sa fac cu el, vreo 2 ani.  Am fost in plop si plopul in aer
Fara cunostiinte de marketing online, tanara a primit cadou de la sora sa, de Craciun, site-ul magazinului. “N-am stiut ce sa fac cu el, vreo 2 ani. Am fost in plop si plopul in aer. Nu stiam ce este marketingul online. Aveam comenzi foarte rar, era doar in stadiul de hobby. Am ajuns in anul trei de facultate si mi-am dat seama ca trebuie sa o iau intr-o directie. Asa am hotarat, in urma cu doi ani, sa infiintez firma si sa merg la o sesiune de targuri, prin tara. Tot atunci aveam o prietena de la targuri care a devenit colaboratoare, ne-am luat un spatiu mic in chirie, spatiu de 14 metri patrati in centrul Clujului.”.

Lucrurile pareau ca incep sa mearga foarte bine, asa ca antreprenoarea si-a deschis un magazin in Targu-Mures, in Promenada Mall, dar pe care a fost nevoita sa il inchida dupa un an de zile. Dupa experienta targurilor si esecul cu magazinul de la Mall, a fost un moment potrivit sa inceapa documentarea in online, explica antreprenoarea. A citit, a participat la cursuri platite sau neplatite si intr-o luna jumatate lucrurile s-au schimbat. A inceput sa investeasca sume mici, tintite  in promovare pe GoogleAdWords si Facebook, a lansat promotii in care a testat piata si cererea.

  • “Daca pana acum doua luni stiam ca clientii mei sunt din Cluj, Bucuresti si Constanta, acum nu se mai aplica. Plaja clientiilor s-a marit pentru ca am produse care se muleaza pe nevoilor lor. Promovarea pe Facebook a fost o evolutie dar am observat ca trebuie sa inveti din mers. Am incercat in urma cu doi ani promovarea online numai ca nu a functionat si nu pentru ca nu functioneaza ci pentru ca nu am stiut eu cum sa o faca sa mearga . In online, pozele primeaza, mai ales la bijuterii .
  • De exemplu, cu trei poze pe acelasi produs, este posibil ca una din ele sa aiba un engagegment (n.r - interactiune de la clienti, cum ar fi like-uri sau share-uri) de cateva mii de ori mai mare decat celelate. Am inceput in Google Adwords cu sume mici, cam 100 de lei pe zi. In suma asta faceam mai multe campanii, testam, foarte foarte mult. Am incercat sa inteleg de ce unele functioneaza si conteaza mai mult si de ce unele se epuizeaza mai repede comparativ cu altele . Cand am renuntat la targuri si am decis sa investesc in marketing-ul online am pornit cu vreo 3000 de lei iar pe parcurs, in primele luni, cred ca au fost undeva la 10-15.000 lei pe care i-am investit treptat, pe prinicipiul 20% din castigurile lunii anterioare".


Atelier FelicityStore.ro

Dupa Craciunul din 2015 si odata cu cresterea vanzarilor, Georgiana a anagajat doua persoane si si-a mutat productia intr-un atelier de 90 de metri patrati in centrul Clujului. In prezent, firma are 6 angajati: 3 bijutieri pentru manufacturare si 3 persoane pentru partea de relatii cu clientii.
"Avem si doi colaboratori, unul este cel care ne ajuta cu componentele din sticla. Noi dam forme, dimensiuni, tot ce visam noaptea si trei dintre angajatele mele se ocupa de montare si aplicatii. Cel de-al doilea colaborator face produsele din lemn, o directie mai noua pe care inca o testam. Este un material nou pentru noi dar se potriveste de minunue tematicii site-ului: flori, natura, etc."

  • Produsul de top: “Make a wish” - Aveam liste de asteptare pentru produs si a trebuit sa astept pana in
    aprilie cand a iesit puful de papadie sa pot onora comenzile
Produsul care a lansat practic afacerea a fost un pandativ din sticla in care este inserat puf de papadie. "In 2015, dupa Craciun, ramasese un smoc de papadie din vara, intr-o cutiuta, pe care l-am descoperit dupa curatenia din atelier. Tocmai vorbisem cu sticlarul despre ideiile mele legate de bijuterii din sticla si primisem cateva recipiente de sticla. Asa a aparut ideea.
 
A fost o nebunie si practic un boom al vanzarilor, aveam liste de asteptare pentru produs si a trebuit sa astept pana in aprilie cand a iesit puful de papadie sa pot onora comenzile. Mai aveam un pic si incepeam sa plantez papadie. Nimeni nu cumpara produsul ca sa se asorteze la ceva, cumpara pentru idee. Mai mult de atat, am vandut foarte mult produsul acesta, si in continuare este cererea cea mai mare pe acest produs."
 

Produsul "Make a wish"

Antreprenoarea spune ca 20% din veniturile lunare sunt alocate pentru achizitionarea materiei prime. In prima faza, cumpara materialele necesare din Romania dar pe masura ce afacerea s-a dezvoltat a devenit avantajos sa lucreze cu furnizori din afara. In prezent, cumpara din Cehia, China si America.

  •  Planuri de extindere
Georgiana Lungu afirma ca intentioneaza sa-si extinda afacerea si in afara granitelor si testeaza piata online din Ungaria si Bulgaria. De asemenea, lucreaza la un nou site care va fi tradus si in limba maghiara si a contractat o firma specializata in SEO (n.r. - optimizarea continutului pentru motoarele de cautare). 

“Ne-am gandit sa comercializam produsele noastre si in afara granitelor. Pietele sunt diverse in alte tari si vrem sa incepem treptat cu Bulgaria si Ungaria. Dorim sa lansam un nou site mult mai complex si sa fie tradus si in limba maghiara. Am angajat o firma profesionista care se ocupa cu asa ceva. Testam anumite lucruri si vizam in special promovarea pe partea de Google, Instagram , Youtube.  Ne intereseaza Google AdWords, urmarim ce se intampla pe site cu Google Analytics si atunci va fi mai interesant sa vedem ce zic si altii. 

Lucrurile care tin de optimizare, indexare urmeaza sa le facem mult mai bine pe noul site. Am observat in ultimele luni ca, foarte mult, conteaza sa ai un contact, chiar daca afacerea este online, sa fii in contact cat mai mult cu clientul si incercam sa vorbim cat mai mult cu ei. Am facut inclusiv o campanie adresata strict clientilor si ii incurajam sa ne lase mesaje sa vedem cati,cum si ce intreaba."
 
Perioada cea mai aglomerata din an, cand vanzarile se amplifica este Craciunul iar in restul anului fabrica si comercializa produse specifice sezonului.
 
     
Produs FelicityStore.ro

Comenziile se preiau in mai multe feluri: online - clientul intra pe site, isi plaseaza comanda, este inregistrat in baza de date, dupa care este sunat pentru confirmarea comenzii, apoi se face coletul. Magazinul Georgianei lucreaza cu doua dintre cele mai mari firme de curierat dar produsele pot fi ridicate si direct de la atelier pentru cei care stau in Cluj sau cei care sunt in trecere.
 
FelicityStore.ro are un trafic lunar undeva la 40.000 de utilizatori dintre care 30 000 de unici, dintre care, afirma antreprenoarea, 500-600 se transforma in clienti.

"Firma este SRL si as putea sa accesesz fonduri europene dar sincersa sa fiu, nu-mi place hartogaria. Nu am pornit cu fonduri europene, nu am avut un capital de pornire. Daca ar fi sa fac un bilant, am investit 40 lei in materiale acum patru ani jumatate, mai exact 9 euro si am ajuns unde sunt azi. Tot timpul am rulat banii. Am muncit la targuri, am facut cateva sute de lei si apoi, a fost ca un bulgare de zapada, ce am castigat am investit mai departe."
Parallax

Vizualizari
12609
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Serios? Nu am mai ras asa bine de mult timp "liste de asteptare" si sticlar :))). O fi un sticlar chinez cu care discuta pe chat.Sunt pline site-urile chinezesti de acest produs la 2 dolari. http://www.dhgate.com/product/2016-new-style-dandelion-necklace-diy-state/378919259.html#s3-18-1b;searl|4116721426http://www.dhgate.com/product/2016-new-small-bottle-dandelion-glass-perfume/378017961.html#s3-16-1b;searl|4116721426Daca a vandut puful chinezesc de 700 000 de lei inseamna ca a vandut vreo 14 000 de pandantive (nu mai pun anii anteriori). E plina Romania de astfel de pandantive pe care nu le-a vazut nimeni. Cred ca fabricile din china fac pufi de papadie in sticla doar pentru acest magazin. Sticlar???? 600 de clienti din 30 000 de unici - rata de conversie de 2% - e invidia multor magazine online. Nu mai punem ca sunt maxim 150 de produse pe site - o gama mica pentru industria din care face parte. 3 bijutieri??? pe langa sticlar!!! 3 oameni pe comenzi??Puneti fratilor semnul de advertorial daca faceti publicitate pentru ca intra tineri (poate de 24 de ani ca domnisoara) si crede lumea ca tot ce zboara se mananca. E bine sa fii optimist ca tanar antreprenor dar aici vorbim de un nivel patologic. Sa speram ca ii merge extinderea pe pietele internationale! Doar in Romania!!! Doamne fereste!!!
poza de profil
Re: serios? Buna ziuaArticolul nu este unul publicitar. Site-ul StartupCafe.ro promoveaza micii antreprenori romani si publica frecvent articole in acest sens. Va multumim pentru atentie. O zi buna!

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri