Facebook isi modifica, de joi, algoritmul de ierarhizare a postarilor in newsfeed, pentru a descuraja titlurile exagerate sau mincinoase, scrie Wall Street Journal. Vizati de modificarile Facebook sunt si cei care posteaza tot felul de anunturi pompoase pentru a-si face reclama la diverse produse sau servicii, dar mai ales publicatiile online care folosesc titluri tabloide, exagerate sau inselatoare doar pentru a atrage cititorii sa dea clic, nu pentru a-i informa.
Reteaua sociala spera astfel sa reduca din practica de tip "clickbait" (momeala pentru clicuri) din newsfeed.
"Un barbat sare in piscina cu crocodili - n-o sa-ti vina sa crezi ce urmeaza" - este un exemplu de postare care va fi descurajata de Facebook, spune Adam Mosseri, product manager pentru newsfeedul retelei sociale.
"Ideea este sa cream stimulente pentru publisheri sa creeze titluri pe care oamenii vor sa le citeasca" a mai spus el.
Astfel, postarile care fac clickbait vor aparea in mai putine newsfeeduri si vor fi plasate mai jos.