Zoox, un startup despre care se stiu foarte putine lucruri, cauta sa obtina 252 milioane dolari finantare pentru a-si atinge obiectivul de a aduce pe sosele pana in 2020 masini capabile sa se conduca singure. Startup-ul a obtinut recent 20 milioane dolari finantare si este evaluat la aproape un miliard de dolari, obtinand si autorizatia de a testa masini autonome in California.Zoox a dat foarte putine informatii despre proiecte, insa cele mai noi date arata ca startup-ul cu 140 de angajati a reusit sa atraga manageri de la Google, Tesla si Apple, astfel ca are forta financiara si pare o companie de perspectiva.
Recent, Zoox a devenit a 12-a companie care obtine dreptul de a testa masini autonome pe soselele din statul California si nu e putin lucru, dat fiind ca se alatura unor nume mari precum Google, Volkswagen, Bosch, Nissan, Delphi sau Mercedes-Benz.
Zoox va testa tehnologia cu masini conventionale pe care monteaza radare, scannere cu laser si camere video de inalta rezolutie care cartografiaza zona din jurul masinii.
Masinile autonome nu vor ajunge prea curand pe sosele, insa nu din cauza obstacolelor tehnologice, fiindca acestea pot fi depasite, spun companiile din industrie. Marea problema va tine de regulamente, urmand sa fie putine locurile in care codul rutier va permite acestor masini sa ajunga pe sosele.
Apoi exista si va persista reticenta soferilor care nu vor avea curaj sa lase o masina sa se conduca singura. Insa chiar si in acest cadru plin de adversitate tot mai multe companii investesc in domeniu si vor sa arate ca in cativa ani masinile pot avea un grad sporit de autonomie.
Se pare ca startup=ul Zoox si-a accelerat in ultimele luni eforturile de dezvoltare, angajand specialisti de calibru, precum unul dintre cei care au avut rol esential in dezvoltarea masinii autonome a Google, dar si un expert care s-a ocupat de sistemul Autopilot al Tesla.
Zoox prezentase in 2014 un concept de vehicul cu infatisare ciudata, cu roti foarte mari si cu patru locuri pe care pasagerii stau fata in fata.
Compania a avut cheltuieli operationale de 15 milioane dolari in 2014 si 2015. Marea dificultate va fi sa convinga investitorii ca domeniul masinilor autonome chiar va avea viitor, in conditiile in care este nevoie de investitii extrem de mari pentru acest sector.
Sursa,
Bloomberg