Compania de transfer digital de bani Azimo a anuntat ca a primit 15 milioane dolari finantare de la compania media japoneza Rakuten cunoscuta pentru ca in 2014 a platit aproape un miliard de dolari pentru aplicatia de mesagerie Viber, scrie TechCrunch. Azimo isi anunta la final de 2015 extinderea in Romania si Moldova, ajungand astfel sa fie activa in aproape 200 de tari, unde face tranzactii in peste 80 de monede nationale.
Azimo este o aplicatie mobila prin care pot fi transferati bani dintr-un cont bancar intr-un alt cont sau direct pe numele unei persoane (pe care poti sa o selectezi chiar din lista de Facebook), care in 30 de minute de la efectuarea transferului poate ridica banii de la sucursalele anumitor banci. Pentru fiecare tranzactie se percepe un comision fix de 2,99 de lire (indiferent de suma transferata). Suma medie transferata prin acest serviciu este de 400 de dolari, la nivel global.
Azimo obtine majoritatea veniturilor in Europa, iar runda de finantare va facilita accesul companiei pe marile piete asiatice, Azimo fiind prezenta doar in Thailanda si Filipine.
In Asia diversi lucratori transfera catre familiile lor peste 250 miliarde dolari si trei sferturi din piata este offline, dominatia apartinand bancilor si serviciilor de tip Western Union. Azimo spera sa schimbe lucrurile, promitand comisioane de 2%, fata de serviciile offline la care valoarea este intre 5% si 8%.
Serviciile Azimo ar putea fi integrate in aplicatia Viber, ceea ce i-ar putea creste puternic numarul de utilizatiori.
Azimo a fost infiintata in 2012 de Michael Kent, alaturi de alti doi parteneri de business, Ricky Knox si Marek Wawro.