Seeo, un startup din Silicon Valley care dezvolta baterii electrice cu densitate energetica dubla fata de media din prezent, a fost preluat de gigantul german Bosch. Tranzactia este speciala fiindca rar se intampla ca un gigant producator de componente auto sa preia startup-uri de baterii. Insa ambele companii pot avea de castigat: cea preluata fiindca va dispune de fonduri de dezvoltare, iar Bosch va economisi mult la partea de cercetare. Marea performanta este ca Seeo a dezvoltat o tehnologie care i s-a parut utila gigantului Bosch,
Seeo a fost fondata acum opt ani si a obtinut peste 40 milioane dolari in trei runde de finantare, inclusiv de la Google si Samsung. Problema startup-urilor care vor sa dezvolte baterii electrice este ca au nevoie de foarte multi bani, insa putini sunt cei care au curaj sa investeasca milioane de dolari.
Acum cinci ani era mult optimism in piata bateriilor pentru masini electrice, fiindca se promiteau avansuri tehnologice care le vor face atractive. Insa lucrurile nu au evoluat extraordinar si majoritatea masinilor electrice au autonomie de sub 150 km, cele care trec de 300 km, cum ar fi Tesla, fiind extrem de scumpe.
In plus, densitatea energetica este scazuta, iar bateriile nu sunt sigure din cauza electrolitului lichid care este inflamabil. Seeo propune un electrolit semi-solid de polimer si un catod imbunatatit, astfel ca densitatea energetica este dubla, iar bateria, mai sigura.
Partea interesanta este ca aceste baterii nu sunt gandite doar pentru masini electrice, ci si pentru a furniza energie in casa, in combinatie cu panourile solare.
Seeo a ajuns la cea de-a doua generatie a bateriei, insa desi a imbunatatit tehnologia, totul a ramas in faza de test fiindca o fabrica de asamblare ar costa enorm. Asa ca singura solutie era gasirea unui partener, iar acesta s-a dovedit a fi Bosch, conglomerat german cu afaceri de 65 miliarde dolari/an.
Cei de la Bosch au considerat tehnologia Seeo ca fiind promitatoare si au fondurile necesare pentru a o aduce in produse de serie. Germanii vor economisi bani si timp pentru ca nu mai trebuie sa-si puna divizia de cercetare si inginerie sa inceapa de la zero.
Seeo are de castigat fiindca se pare ca ajunsese intr-o situatie financiara precara, insa lucrurile se vor schimba datorita intrarii in divizia de mobilitate a Bosch. Mai mult, tranzactia arata ca gigantii auto sunt tot mai interesati de baterii si de tehnologiile chimice care le pot imbunatati.
Piata bateriilor e dominata de giganti precum Panasonic, LG Chem si Samsung, insa preluarea ar putea ajuta Bosch sa intre in acest club select.