1. In cazul in care nu aveti deja un cont
creati-va un cont nou, pe site-ul
fonduri.mcsi.ro .
Cu acelasi cont puteti inregistra mai multe proiecte.
2. Dupa inregistrarea datelor veti primi un
e-mail cu parola si contul dumneavoastra.
3. Cu aceste date veti putea intra in
"Contul meu", de unde, daca doriti, va puteti schimba parola.
4. In "
Adauga proiect" va puteti inregistra proiectul / proiectele dumneavoastra.
5. Dupa introducerea datelor in formularul de inregistrare apasati "
Pasul urmator".
6. In acest moment puteti verifica si modifica pentru ultima data datele inscrise si puteti trece la ultimul pas "
Adauga fisiere" .
7.
Toate documntele vor fi arhivate intr-un singur fisier de format .zip
sau .rar .In cazul in care arhiva este mai mare de 25 Mb atunci va fi
fragmentata in parti de maxim 25 Mb. Din cauza unor limitari la
incarcarea fisierelor arhiva creata trebuie sa contina extensia .doc nu
.rar sau .zip . Schimbarea extensiei se realizeaza prin redenumire. 8. Pentru a adauga fisiere apasati butonul "
Browse", dupa care apasati butonul "
Adauga", executand aceasta operatiune pentru fiecare fisier in parte. Dupa ce ati introdus toate fisierele apasati "Pasul urmator".
Observatie: Trebuie sa scanati, la o
rezolutie de 300 dpi,
toate acele documente pe care nu le-ati editat (ex. bilantul contabil,
certificatele emise de autoritatile statului, orice alte documente
necesare si relevante pentru proiect.)
9. Daca sunteti sigur de corectitudinea datelor apasati butonul "
Inregistreaza proiectul".
In acest moment proiectul dumneavoastra este inregistrat si va fi
generat un mesaj de confirmare a inregistrarii proiectului.
10. Puteti vizualiza lista tuturor proiectelor inregistrate la sectiunea
"Lista proiectelor inregistrate" din meniul principal.
11. In "
Proiectele mele" va puteti vizualiza proiectul / proiectele inregistrate.
Campurile cu simbolul
* sunt campuri obligatorii, necompletarea lor va invalida aplicatia.
Dupa inregistrarea proiectului veti primi un mesaj de confirmare cu numarul de ordine al proiectului dumneavoastra.Atentie!
Dupa parcurgerea etapelor de inregistrare, verificarea inregistrarii
proiectului se va realiza prin accesarea sectiunii "Lista proiectelor
inregistrate" prin selectarea corespunzatoare a domeniului si
operatiunii acesand link-ul
http://fonduri.mcsi.ro/?q=lista_proiecteBeneficiarii pot solicita asistenta tehnica de la autoritati la acest numar de telefon:
0766 500 060 In pregatirea inscrierii proiectelor, oamenii de afaceri au la dispozitie un tutorial realizat de consultantul Peter Nagy-Imecs , de la firma de consultanta Goodwill Consulting.
Ghidul solicitantului pentru actiunea 221 poate fi accesat de AICI.Fonduri de pana la 3,24 milioane de lei: Ce isi pot cumpara firmele de banii acestiaAcest
prim apel in Axa 2 a POC 2014-2020, IT&C, va pune la dispozitie in
total fonduri europene de 50 de milioane de euro. Suma maxima care poate
fi accesata pentru fiecare proiect este de 3,24 milioane de lei.
Ghidul solicitantului pentru aceasta schema de finantare europeana prevede urmatoarele aspecte, printre altele:
-
Sesiunea de apeluri va fi inchisa dupa ce totalitatea proiectelor
depuse vor acoperi un procent de 150% din bugetul total, dar nu mai
tarziu de 6 luni de la data lansarii apelului. Dupa finalizarea
procesului de evaluare si selectie, daca bugetul actiunii nu este
acoperit, se va deschide o alta sesiune de proiecte. Proiectul initial
de Ghid nu prevedea limita de 6 luni la deschiderea apelului.
-
Acordarea finantarii. Proiectele care obtin la evaluarea
tehnico-economica peste 90 de puncte vor fi finantate dupa principiul
"first in, first out". Proiectele care obtin la evaluarea
tehnico-economica un punctaj intre 75 si 90 puncte vor fi trecute pe o
lista de ierarhizare in ordinea descrescatoare a punctajului si se vor
finanta pana la concurenta bugetului ramas dupa finantarea proiectelor
care obtin peste 90 de puncte.
- Finantarea maxima
nerambursabila pentru un solicitant va fi de 3.240.000 lei. In forma
finala a Ghidului s-a eliminat valoarea minima de 1 milion de lei, la
solicitarea unor potentiali beneficiari, nemultumiti de resursele mari
pe care erau nevoiti sa si le asigure (in principal cofinantare
proprie).
- Referitor la cheltuielile aferente activitatii de
consultanta (orice tip de consultanta) - suma maxima decontata este de
5% din valoare maxima nerambursabila, cu conditia incadrarii in suma
aferenta de minimis la care are dreptul beneficiarul. In proiectul vechi
se prevedea o limita de 2%.
- Cheltuiala cu taxa pe valoarea
adaugata este eligibila daca este nerecuperabila, potrivit legii.
Valoarea totala a cheltuielilor eligibile se calculeaza inclusiv cu TVA
in cazul in care solicitantul a optat pentru a da o declaratie pe
propria raspundere privind taxa pe valoarea adaugata nerecuperabila.
-
Cheltuielile eligibile efectiv realizate care se iau in considerare la
rambursare nu pot depasi sumele stabilite initial prin contractul de
finantare.
Cine va putea cere lua acesti bani europeni:-
Intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi
mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, centrate pe
domeniul TIC.
-
Intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi
mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in
Romania,
in cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC.
-
Consortii (parteneriate) de microintreprinderi, intreprinderi mici,
intreprinderi mijlocii care isi desfasoara activitatea in Romania, in
cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC.
Ce proiecte pot fi finantate:-
Proiectele care au ca obiect dezvoltarea unor game de
produse/servicii/aplicatii TIC inovative cu aplicabilitate in restul
economiei romanesti pentru integrarea pe verticala a solutiilor TIC.
-
Proiecte care pot fi strategice, inovative, cu impact asupra
dezvoltarii intregii industrii de TIC la nivel national sau
international.
- Proiectele rebuie sa abordeze cel putin una din
urmatoarele activitati:investitii in active corporale si necorporale
necesare dezvoltarii produsului/ serviciului/ aplicatiei TIC, cercetare
industriala sau dezvoltare experimentala, inovare destinata IMM-urilor,
inovare de proces si organizationala.