Pentru 2017 se anticipeaza o evolutie cu 24% a comertului online in Romania, la peste 2,5 miliarde de euro, in contextul cresterii numarului de clienti care apeleaza la acest tip de canal, dar si a numarului de magazine si a ofertei de produse disponibile.Anul trecut, vanzarile derulate in canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde, in crestere cu 45% fata de 2015, fiind cea mai importanta crestere din Uniunea Europeana. Intre categoriile de produs cu cel mai important avans in vanzari s-au numarat fashion, home&deco, jucarii, produse pentru copii, petshop si articole sportive.
In 2017 se asteapta in continuare la cresteri ale vanzarilor pe aceste categorii de produs, dar si pe zona auto si bricolaj, potrivit Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO)
"In continuare exista loc de crestere pentru comertul electronic in Romania, atat din punctul de vedere al numarului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adaugate, cat si al numarului de clienti care apeleaza la acest canal si, implicit, al valorii vanzarilor. Online inseamna preturi mai bune, disponibilitate mai buna a produsului si economie de timp", a declarat Florinel Chis, director executiv ARMO.
Alin Stanciu, CEO Fashion Up sustine ca estimeaza o crestere de 80% in acest an a afacerii "fiind una dintre categoriile cu cresteri peste media comertului online".
O alta nisa cu evolutie buna in 2016 si perspective de crestere si in 2017 este si cea a jucariilor. "Pentru anul acesta estimam un avans de 20% fata de 2016, depasind astfel pragul de 4 milioane de euro cifra de afaceri,", a declarat George Serban, general manager Best Kids.
De asemenea pe segmentul de produse naturiste, bio si vegane vanzarile online a inregistrat o cresterea sustinuta in ultima perioada. "Mizam pe un avans important si pentru a doua jumatate a anului cand incepe, practic, sezonul pentru acest tip de produse. Ne asteptam astfel la un avans de 35-40% a cifrei de afaceri in 2017", a declarat Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare,Vegis.
In Romania sunt aproximativ 3000 de magazine online active. In prezent, Asociatia Romana a Magazinelor Online pregateste lansarea unui program de certificare de tip Marca de Incredere (Trustmark) care sa garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele romanesti, astfel incat magazinele locale sa isi poata extinde si creste business-ul pe piata unica europeana.