Circa 69% dintre companiile mici si mijlocii din Romania detin un site web, in timp ce o treime nu au nicio identitate online. Mai mult, 63% dintre companiile care sustin ca nu au site considera ca nu este necesara o prezenta online, motivele fiind dintre cele mai diverse: afacerea este la inceput, nu au avut pana acum resurse interne necesare sau nu ii vad relevanta pentru profilul companiei, arata un studiu realizat de Smart Bill si agentia de marketing online Canopy.De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apeleaza in special la social media, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), e-mail marketing si Pay Per Click (PPC). Studiul a fost realizat in luna decembrie, pe un esantion de 1.000 de companii mici si mijlocii din Romania.
Conform studiului, 18% dintre companii au mentionat ca lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au inca un site, 5,43% au afirmat ca nu au stiut cum sa demareze un astfel de proiect, in timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor ca principala frana in crearea unei prezente online. Doar 10% dintre companii care nu detin un site web au precizat ca intentioneaza sa construiasca unul in perioada urmatoare sau ca site-ul e deja in constructie.
"Sunt milioane de romani care cumpara online, milioane care folosesc motorul de cautare Google si reteaua Facebook. Ne-ar placea ca fiecare antreprenor din Romania sa constientizeze ca mediul digital este plin de oportunitati pentru a dezvolta un business pe termen lung, indiferent de segmentul de piata sau de istoricul brandului. Acesta este si motivul pentru care am dezvoltat impreuna cu Smart Bill aceasta serie de ghiduri care vin cu o abordare noua: iti arata in mod practic cum poti construi o prezenta online memorabila si cum poti fructifica avantajele mediului online pentru a obtine rezultate cu investitii eficiente", explica Cristian Ignat, fondator si Chief Canopyst al agentiei digitale Canopy.
Cum se promoveaza afacerile din RomaniaDintre companiile care au declarat ca detin un site web, 66% aleg sa isi promoveze serviciile si produsele prin intermediul Social Media, in timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization) pentru promovarea in mediul online. Aproximativ 38% dintre respondenti au indicat e-mail marketing-ul ca principala modalitate de promovare, in timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenti, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar. Putin peste 10% au declarat ca folosesc si alte metode de promovare online.
De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat ca site-ul este gestionat de o persoana desemnata din cadrul firmei, in timp ce 17% isi gestioneaza prezenta pe web prin intermediul unei agentii de publicitate sau a unui colaborator extern si doar 6% dintre companii au delegat aceasta responsabilitate unui departament specializat de marketing online.
Interesant este si faptul ca in aproximativ 9% dintre companii prezenta online e gestionata de catre administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.
Smart Bill si
agentia digitala Canopy lanseaza in trei ghiduri de business pe care le pune la dispozitie, gratuit, companiilor din Romania. Acestea sunt grupate sub conceptul "Cum sa facturezi mai mult si mai usor", vin cu o abordare practica a oportunitatilor din mediul online si canalelor de promovare disponibile.