Cei care doresc sa intre pe piata europeana online si sa aiba succes este necesar sa faca o cercetare temeinica, sa se adapteze si sa fie felxibili pentru a intelege zona in care vor sa vanda. Unul din aspectele de care trebuie sa tina cont este ca nu se aplica propriul model de vanzare folosit in afacerea sa, la nivel local ci trebuie sa se muleze pe asteptarile cumparatorilor din pietele europene. Directorul in vanzari la B2C Europe, Rick Kirk explica citat de site-ul ecommercenews.eu care sunt lucrurile esentiale pe care trebuie sa le stie un comerciant atunci cand vrea sa vanda in Europa.Localizeza experienta de cumparaturiTraducerea site-ului si afisarea preturilor produselor in moneda locala sunt primele lucruri pe care ar trebui sa le faca un comerciant atunci cand ia in calcul extinderea la nivel international. Oferind clientului o experienta localizata il asigura ca poate avea incredere in afacerea ta. De exemplu, FreestyleXtreme, o companie care vinde produse sportive on-line, si-a dublat veniturile in cateva luni dupa ce a tradus site-ul sau in 13 limbi si oferit posibilitatea de plata in noua valute diferite.
Intelege preferintele de plata ale consumatorilorExista metode diferite de plata pentru comenzile online. In Italia, de exemplu, cardul de credit CartaSi are o cota de piata de 40% si peste 7 milioane de utilizatori, ceea ce face cea mai populara metoda de plata. In schimb, in 2015, 56% din achizitiile online din Olanda au fost facute prin iDeal.
Intre timp, in Germania, utilizarea cardului este de doar 20% iar consumatorii platesc pentru comenzile lor online, prin intermediul facturii pro forma. Asigura-te ca poti suporta aceste metode diferite de plata pentru ca este esential pentru expansiunea internationala. In cazul in care nu oferi consumatorilor metoda de plata preferata, atunci ei nu sunt interesati sa cumpere de la tine.
Concentreaza-te pe pietele de desfacere relevante In cazul in care este implicat comertul online, pe piata din Marea Britanie monopolul este detinut de eBay si Amazon. Dincolo de acestea, exista si alte piete europene in plina dezvoltare. Daca vrei sa te extinzi la nivel international merita sa-ti petreci timpul explorand aceste piete si site-uri pentru a vedea daca si modul in care produsele tale s-ar potrivi.
- Franta: in topul celor mai vizitate piete sunt: Amazon, Cdiscount, Fnac, eBay si PriceMinister.
- Germania: consumatorii sunt susceptibili cand vine vorba de a cumpara de pe Amazon si eBay si sunt interesati de alte piete alternative ca Zalando si Otto.
- Italia: Zalando este cel mai mare site de comert electronic pentru italieni. Alte piete populare includ Amazon, Euronics, IBS si Bonprix.
- Olanda: site-urile interne Bol.com si Wehkamp.nl sunt mai populare in randul consumatorilor olandezi decat Amazon si eBay.
- Spania: Amazon si eBay sunt cele mai populare site-uri, dar Privalia, Rakuten, Zalando si Spartoo sunt in crestere in popularitate.
Fii flexibil la nevoile diferite de livrareAnul trecut, cercetarea B2C Europe a constatat diferente mari in preferintele de livrare ale consumatorilor de la tara la tara. In Marea Britanie, consumatorul mediu este dispus sa plateasca pentru livrare in ziua urmatoare, cu serviciul track and trace(localizeaza si urmareste coletul). Francezii pe de alta parte, prefera sa ridice coletele lor de la un magazin local, in timpul liber.
De asemenea, studiul a relevat faptul ca preferintele de livrare si costurile sunt principalele motive care il determina sau nu pe consumator sa finalizeze achizitia. Cumparatorii olandezi, de exemplu, sunt interesati in mod deosebit de costurile de livrare si in cazul in care costul este prea mare, ei vor abandona comanda.
Pastreaza simpla politica de returnareRetururile dau batai de cap comerciantilor cu amanuntul on-line, cat si consumatorilor, iar returirile internationale pot creea probleme majore. Care este metoda cea mai ieftina si mai rapida? Care sunt regulile vamale? Ar trebui sa oferi un serviciu gratuit pentru retur? De exemplu, Amazon ofera clientilor lor o adresa locala, pentru retururi. Aceasta regula a fost introdusa pentru a face procesul mai convenabil si mai ieftin pentru clientii . Trebuie sa va asigurati ca aveti o modalitate de a oferi acest serviciu.
Cunoaste reglementarile de importTaxele vamale si taxele de import pot ridica costurile atunci cand vinzi in strainatate. Este important sa iei in considerare includerea acestor costuri dar nu este indicat sa le introduci in pretul produsului pentru a nu descuraja clientii. In plus fata de acest tip de taxe, exista reglementari cu privire la produsele vandute la nivel transfrontalier.
De exemplu, in Marea Britanie exista restrictii cu privire la parfum si orice alte produse inflamabile . O singura companie franceza care vinde pachete e ingrijire si infrumusetare a constatat ca, din cauza reglementarilor de import, era obligata sa impacheteze produsele individuale si in ambalaje speciale. Asigurati-va ca sunteti informat in ceea ce priveste reglementarile si taxele vamale pe zonele si tarile in care vreti sa va comercializati produsele.
Diferite sarbatori Ziua Tatalui, Ziua Mamei si alte sarbatori sunt oportunitati evidente pentru comerciantii cu amanuntul online, dar multe sarbatori au loc la date diferite din intreaga lume. Chiar si pentru Craciun, in timp ce multi vad 24 ca fiind cea mai importanta data, in Tarile de Jos, Belgia, Luxemburg si nordul Frantei, 6 decembrie, Sinterklaas (Sfantul Nicolae "Ziua) este cea mai populara zi pentru schimbul de cadouri. In intreaga Europa, la 7 decembrie este cea mai aglomerata zi de cumparaturi. Comerciantii cu amanuntul online trebuie sa fie constienti de aceste variatii in datele astfel incat acestea sa poata asigura ca ofera clientilor din anumite tari produse si oferte relevante la momentul potrivit.