Luminita Pirvu
"Mici
antreprenori vor sa dea bani sa se promoveze fara sa realizeze insa
ca clientul potrivit pentru produsul lui se plimba pe internet in
diverse locuri. Pentru a vinde produsul/e sau serviciile pe care le
ofera un mic antreprenor trebuie sa faca mai intai o analiza si sa
identifice in primul rand nevoia oamenilor si identitatea celor care
sunt interesati de zona pe care o reprezinta. Produsul decide care
este canalul potrivit de vanzare", explica Liviu Taloi,
consultat in digital marketing
Iata
cateva sfaturi din partea lui Liviu Taloi pentru promovarea afacerilor
in online:
Un
canal important de promovare este blogul. Bloggingul este
modalitatea de a povesti publicului despre produsul sau serviciul pe
care il vinzi si cu ce se deosebeste acesta de restul ofertelor. Daca
ai o afacere la inceput este modalitatea cea mai simpla de a-ti face
publicitate. Orice produs este caracteristic in felul lui iar atunci
cand il promovezi intr-un articol trebuie sa scoti in evidenta
deosebirile. Oamenii rezoneaza in fata povestilor. Continutul te
ajuta sa-ti optimizezi site-ul si costa putin. Conteaza sa dezvolti
continut ca oameni sa te gaseasca in cadrul acestui canal media.
O alta
zona care poate fi exploata eficient este social media. Un
cont de Facebook activ te ajuta sa creezi o comunitate unde sa
interactionezi cu clienti si sa-ti formezi o relatie mai apropiata cu
acestia. Trebuie sa schimbi idei, sa povestesti despre produsul pe
care il vinzi. Este esential ca in postarile tale pe Facebook sa
interactionezi cu consumatorii, sa introduci principiul Call to
Action care sa provoace clienti sa dea like, share si sa comenteze.
Efectul este ca oamenii reactioneaza mult mai usor si capata
incredere in brand.
Un al
treilea canal de promovare util este marketingul din gura in gura.
Daca esti debutant in afaceri si ai putini clienti, te poti ocupa
personal de ei, creeand o relatie cu acestia si fidelizandu-i.
Dialogul cu clientul este necesar. "Un procent de 1% din clienti
tai iti genereaza 50% din cifra de afaceri, sustine Taloi. Daca te
poti ocupa personal de clientii fideli prin telefon, mail sau mesaje,
rezultatul este ca ii poti transforma in ambasadori, in agenti de
vanzare ai produsului tau.
Google
Adwords este un program de promovarea
necesar si util care te ajuta sa atragi clienti foarte repede si iti
permite sa-ti vinzi produsul. Pay per click iti ofera posibilitatea
sa masori totul, poti face teste si poti afla care
sunt cuvintele cheie pe care oamenii le cauta
si
ce ii intereseaza. In functie de datele
obtinute iti poti stabili strategia de marketing. Te ajuta sa-ti sa
alegeti cuvintele relevante pentru produsele tale si astfel poti
convinge consumatorii sa-ti aleaga produsele in defavoarea
concurentei.
Tool-uri utile:
SEO-optimizarea
pentru motoarele de cautare
te ajuta
sa-ti
pozitionezi site-ul in rezultatele oferite de
motoarele de cautare.
Cu cat este mai sus in pagina, cu atat ai mai multi
vizitatori si implicit clienti. Pentru optimizarea site-ului
continutul (de pe blog, Facebook)-content
marketing-ul (continutul) este necesar si merg impreuna.
Scopul este sa urci site-ul pe prima pagina
in Google, si sa-l menti acolo. Optimizarea SEO o poti face
dupa ce ai folosit Google Adwords si
Facebookul si ti-ai asigurat deja o
comunitate, o baza de clienti.
E-mail marketingul este un alt canal eficient de promovare. Liviu
Taloi recomanda sa nu-ti folosesti site-ul pentru a trimite mailuri
catre clienti. "Daca ai un business mic, este usor sa dai
mailuri de mana dar nu le trimite de pe serverul tau. Trebuie sa
folosesti un serviciu exterior astfel incat sa nu-ti blochezi
site-ul". De asemenea exista riscul ca mesajele tale sa fie
marcate ca unele comerciale si vor fi directionate automat in spam.
Solutia cea mai eficienta este sa apelezi la servicii specializate
iar costurile sunt unele reduse. De exemplu, pentru o baza intre 1000
si 2000 de clienti costurile sunt intre 15-25 dolari pe luna.
Tot
aici intra si e-mailul tranzactional. Sunt mesajele personalizate
pentru clientii fideli si exista programe specializate care pot face
acest lucru. E-mailul tranzactional te ajuta sa mentii un dialog
constant cu clientul, sa-l fideliiezi si sa-i arati ca iti pasa de
el. De asemenea, programele automatizate iti permit sa sondezi
clientul si sa intervii in perioada in care acesta utilizeaza
produsul .