Saptamana aceasta vorbim despre ofensiva comertului online asupra celui clasic: Amazon vrea sa vanda autoturisme online, in timp ce Ikea incepe sa-si concentreze afacerea online deschizand puncte tip click and collect. Retelele sociale in schimb nu o duc prea bine: Facebook recunoaste ca a livrat statistici gresite iar in privinta Twitter apar zvonuri despre o posibila vanzare. Amazon testeaza terenul pentru vanzarea de automobile online. Categoria "Amazon Vehicles", permite clientilor sa filtreze masinile dupa specificatii, iar in "Your Garage" acestia pot adauga o masina pentru ca ulterior sa primeasca recomandari pentru piese si accesorii. Deocamdata nu sunt masini la vanzare, dar acest lucru pare ca se va intampla curand.
Facebook a livrat timp de doi ani statistici gresite pentru clipurile video.Facebook promite sa introduca un nou sistem de masurare, insa agentiile de publicitate care au cheltuit foarte mult pentru reclama in clipuri video prin intermediul Facebook sunt nemultumite.
Industria muzicala este in crestere datorita streaming-ului audio.Pentru acest an industria previzioneaza cele mai mari venituri de la mijlocul anilor 2000 si pana acum. Daca previziunile se confirma, va fi prima data in ultimii 26 de ani cand veniturile vor creste de la an la an.
Producatorul de periferice Logitech a cumparat brandul Saitek.Logitech isi extinde gama de produse in mai multe directii, iar achizitia Saitek pare potrivita in contextul in care jocurile in realitate virtuala avanseaza. Saitek produce foarte multe joystick-uri si se pare ca in curand acestea vor fi tot mai cautate pentru consolele VR.
YouTube finanteaza cu un milion de dolari programul numit "Creators for Change".Acest program se adreseaza clipurilor care au costuri de productie ridicate dar care care au impact social benefic pentru societate. https://techcrunch.com/2016/09/22/youtube-puts-1m-behind-creators-for-change/
S-a dat startul la inscrierea in "The Venture", competitia pentru startup-uri sponsorizata de Chivas.In competitie sunt acceptate startup-urile care rezolva o problema sociala sau de mediu inconjurator, iar cei care ajung in finala pot primi finantare de pana la 750.000 de dolari.
Un producator de masini electrice din Europa nu vrea sa-si vanda modelele, ci sa le inchirieze.Amber One ofera clientilor acces la oricare masina din imprejurimi pentru o taxa de 33 euro pe luna. Astfel, prin reteaua celor de la Amber One va fi mai usor pentru cei care vor sa conduca o masina electrica dar nu ar avea unde sa o incarce.
Ikea incepe sa isi concentreze afacerea in online, deschizand puncte tip click-and-collect. Peter Agnefjall, CEO al Ikea, a aratat ca aceasta miscare reprezinta o parte a unui proces de transformare totala a companiei de la imaginea de retailer traditional "de caramida si mortar" la o companie multilaterala.
Un restaurant online frantuzesc a primit finantare de 6 milioane de euro.FoodCheri le permite clientilor sa comande meniuri deja preparate care sunt pregatite pentru a fi incalzite inainte de consum. Acest model de business este total diferit fata de cel al livrarilor fast food, pentru ca mancarea nu trebuie sa fie livrata rapid, cat timp este calda.
Google, Microsoft, Verizon si Salesforce sunt interesate sa faca oferte pentru reteaua de socializare Twitter.Actiunile Twitter au crescut cu peste 20% dupa aparitia acestor informatii, iar compania este evaluata in acest moment la 13 miliarde de dolari.
Marius Vasilescu este autor invitat la StartupCafe.ro si realizeaza saptamanal rubrica #Newspresso, o recenzie cu stiri despre afaceri din tehnologie. Marius a terminat Facultatea de Electronica si Telecomunicatii si lucreaza in domeniul telecom. Este pasionat de gadgeturi, ceasuri elvetiene si startup-uri din domeniul digital, subiecte pe care le abordeaza si pe revoblog