Brainient, companie care ajuta televiziunile si publisherii sa insereze
continut interactiv in clipuri, creata si condusa de Emi Gal, a fost
cumparata de americanii de la Teads, firma care activeza tot in zona de
publicitate video. Iata povestea startup-ului ce are la baza o echipa de
romani si care a obtinut de-a lungul timpului investitii de 4 milioane de
dolari.
Brainient a fost lansata la Londra, in 2009, de Emi Gal (31 de ani), alaturi de Andrei Baragan si cu ajutorul unei echipa de ingineri romani, scrie
techcrunch.com. Emi Gal si-a deschis prima afacere in domeniul IT (dezvoltare soft si outsourcing), in Bucursti, pe cand avea doar 19 ani. Anul trecut,
Financial Times il compara cu Mark Zuckerberg, o comparatie pe care el o respingea spunand ca nu a avut succese atat de mari precum "Zuck".
Pentru aceeasi publicatie Gal spunea ca si-a ajutat clientii sa aiba venituri cu 30% mai mari din publicitate, datorita faptului ca reclamele sunt mult mai "smart". Printre clienti se numara ITV, Channel 5 si Sky.
Reprezentantii Brainient si Teds nu au vrut sa faca publica valoarea tranzactiei, dar, potrivit Techcrunch, in trecut Emi Gal ar mai fi refuzat oferte de circa 10-12 milioane de euro, ceea ce inseamna ca de vanzarea ar fi depasit aceste cifre.
De-a lungul timpului Brainient a primit finantari de circa 4 milioane de dolari, prima runda de investitii a fost in 2012, in valoare de 1,8 milioane de dolari. Acum, startup-ul se va muta in New York, unde va lucra impreuna cu Teds Studios.