Iulian Stanciu, CEO al retailerului online eMAG, spune ca este interesat de noi investitii in startup-uri, dupa ce in urma cu un an a preluat prin NOD (o alta companie detinuta de el) pachetul majoritar de actiuni al Atelierelor Pegas. Care sunt domeniile care ii atrag atentia si care au fost pana acum greselile cel mai des intalnite la startup-urile cu care a avut discutii pentru potentiale investitii."Suntem in continuare interesati de investitii in startup-uri, cum a fost investitia in Atelierele Pegas. Ne intereseaza orice zona de business care poate aduce valoare pe termen lung. Trebuie sa fie un model ambitios, care sa creasca repede. Trebuie sa fie oameni foarte buni, in echipa cu care sa avem o chimie, sa ne intelegem. De asemenea e important sa se integreze intr-un fel in tot ecosistemul nostru. Adica sa aiba o legatura cu business-ul, nu vom investi in agricultura sau energie", a declarat Iulian Stanciu pentru StartupCafe.
De asemenea, el a mai spus ca in mare parte urmatoarele investitii vor fi facute prin eMAG. Acest lucuru, in contextul in care, cel mai recent startup in care a investit antreprenorul, Atelierele Pegas (producator al celui mai cunoscut brand romanesc de biciclete), a fost cumparat (in proportie de (51,67%) prin Network One Distribution (NOD), companie de distributie electro-IT detinuta integral de omul de afaceri Iulian Stanciu. Tranzactia a fost estimata la momentul preluarii la circa 520.000 de euro (asta daca nu luam in considerare si o posibila prima pentru pachetul de control pe care ar fi putut-o plati Iulian Stanciu catre fondatorul Atelierelor Pegas).
Seful eMAG a mai adaugat ca nu exclude achizitionarea unor
startup-uri din afara tarii, din tari in care eMAG este prezent, se refera astfel la Polonia, Ungaria si Bulgaria.
Domeniile din IT catre care se uita cu interes si care au cel mai mare potential de crestere pentru urmatoarea perioada:
"Cred ca plecand de la zonele de baza, comapniile care ofera software on demand (la cerere) pentru alte piete, pana la dezvoltari de produse in zona de plati, tot ce tine de banci si servicii financiare, pot fi optimizate prin IT, zona de curirat, de asemenea ¬ traking in timp real. Apoi, solutii de comunicatii, plecand de la solutii de call center pana la solutii de engagment inainte de cumparare, solutii de targetare. Sun foarte multe exemple"Cele mai frecvente greseli intalnite la cei cu care are discutii pentru potentiale investitii:"Observ ca exista uneori probleme de focusare. De cele mai multe ori vor sa faca foarte multe lucruri in acelasi timp si in principiu ar trebui sa plece de la un lucru pe care sa il faca bine, pe o zona mica, dupa care, daca functioneaza, sa inceapa sa il creasca mai departe. Trebuie sa faca lucrul acela foarte bine"Iulian Stanciu mai detine circa 25% si din actionariatul retailerului online eMAG, dupa ce in 2012 s-a anuntat oficial ca Naspers (grup media sud-african) a cumparat 70% din actiunile retailerului, care atunci realiza afaceri de 150 milioane euro/an, iar anul acesta si-a propus sa ajunga la 500 milioane euro.
eMAG s-a extins in Bulgaria si Ungaria, iar in 2015 a anuntat intrarea in Polonia, preluand Agito, unul dintre cele mai mari magazine online locale. In aprilie 2015, a anuntat ca preia Fashion Days, retailer online cu 400 de angajati, iar in aprilie 2016 eMAG a achizitionat PC Garage, magazin online cu vanzari de 40 milioane euro/an.
Recent compania a anuntat ca a investit a investit 48 de milioane de euro in dezvoltare, din care 24 in dezvoltarea internationala si 18 in dezvoltarea de tehnologie. Totodata, a mai anuntat lansara eMAG Labs, un proiect de testare a noilor tehnologii, cum ar fi realitatea virtuala, internet of things sau boti, cu investitii de peste jumatatea de milion de euro. La inceput vor lucra aici zece oameni. "Va fi o zona separata din business in care oameni dedicati se vor ocupa de testarea acestor tehnologii si vor veni sa ne spuna cum am putea ajuta business-ul folosind aceste lucruri noi".