Exista o serie de elemente care poat ajuta agentiile de turism si afacerile de travel sa apara mai sus in cautarile online si pe retelele sociale, adica sa devina mai vizibili pentru turisti. Aceste afaceri se adreseaza, in Romania, unei piete potentiale de aproximativ sapte milioane de cautari lunare, varful interesului fiind in iulie, potrivit agentiei de SEO, DWF.Agentia a observat ca in primele trei luni din 2016 numarul de accesari pe versiunile de mobil ale site-urilor de turism a crescut cu 48% fata de perioada similara de anul trecut, in timp ce timpul mediu petrecut pe acestea a scazut cu 7% (posibile cauze: viteze mai bune de incarcare si experiente de utilizare mai bune, care duc la o navigare mai eficienta).
In final, volumul de cautari pe cuvinte din categoria turism in aceasta perioada a crescut cu mai mult de 50% fata de anul trecut.
In 2016, s-a vorbit foarte mult despre continutul video pe care oamenii il consuma si cei din industria de travel ar trebui sa stie ca YouTube este folosit de 42% din persoanele care se documenteaza online pentru o vacanta. Continutul video este deosebit de influent in primele etape de documentare. Si romanii sunt indecisi asupra unui brand (agentie de turism) cand planifica o vacanta, astfel ca 77% iau in calcul cel putin doua sau mai multe surse.
In ceea ce priveste achizitia de bilete de avion, 57% din calatorii de tip leisure nu sesizeaza diferente majore intre agentiile care le ofera, procentul fiind similar, desi putin mai mic, in cazul calatorilor de tip business. Un alt aspect important este ca 21% din calatorii de business sunt dispusi sa schimbe agentia de turism cu care lucreaza, daca primesc de la alt furnizor recomandari mai potrivite preferintelor lor.
In acest cadru al comportamentului cumparatorilor, DWF sfatuieste agentiile de turism sa fie atente la preferintele oamenilor, in toate cele patru categorii de micro-momente care apar pe parcursul alegerii unei vacante. Acestea sunt I-want-to-get-away (decizia de a pleca intr-o vacanta), I-want-this-trip-to-be-perfect (planificarea calatoriei), I-want-to-book-it (achizitia efectiva) si I-want-to-make-the-most-of-it (cand oamenii cauta si experiente noi in calatorie). In acest context, agentia trebuie sa ofere plus valoare pentru fiecare dintre aceste puncte.
Firesc, agentiile si agentii de travel trebuie sa se asigure ca interfata online este la cel mai inalt nivel, de la optimizare pentru mobil la uzabilitate si ca informatiile oferite sunt suficiente si ajuta oferta sa fie luata in calcul de cumparator. Ajuta foarte mult si usurarea de detalii redundante a formelor de contact sau solicitare de informatii suplimentare.
In plus, clientii apreciaza raspunsurile prompte si notificari prin SMS sau mail, cand solicita date suplimentare. In cazul actelor de promovare, miza este acum pe continut video si agentiile pot beneficia din plin de noua tendinta in online. In final, elementele post vanzare sau post vacanta sunt importante, cum ar fi solicitarea de feedback de la client sau testimoniale care pe viitor sa fie integrate in site.
Daca in ceea ce priveste vacantele interne mijloacele de transport sunt diversificate, de la masina personala la tren sau impartit masina cu altcineva, in deplasarea in alte tari sunt preferate cursele aeriene.
Astfel, la nivel national, cele mai multe plecari sunt remarcate, in ordine, pentru aeroporturile din Bucuresti, Cluj si Timisoara, iar la polul opus, cele mai putine sunt din Baia Mare, Satu Mare si Tulcea. Analiza DWF arata ca cei mai multi romani care cauta pe Internet sa-si rezerve bilete de avion sunt din Bucuresti, urmati de Cluj-Napoca, Iasi, Brasov si Constanta. Totusi, romanii nu cauta specific bilete catre destinatia in care vor sa ajunga, cum ar fi "bilete de avion londra", ci utilizeaza destul de des formula generala, "bilete de avion". Printr-un motor de cautare, ajung la site-uri specializate in vanzarea acestora.
DWF este o agentie digitala specializata in SEO si online reputation management (ORM).