Claudiu Zamfir
Aplicația românească Fast Order, care își propune să îmbunătățească servirea în restaurante, urmează să primeaască o investiție de 200.000 de euro din partea unui grup de investitori privați din București și Cluj, a declarat, pentru StartupCafe.ro, unul dintre fondatorii startupului, Lucian Cramba.
”Este o finanțare pre-seed și urmează să se perfecteze zilele următoare. Investiția vine de la un grup de investitori din Cluj și București, antreprenori care urmăresc piața și fac investiții în startupuri” - ne-a spus Lucian Cramba.
Cu acești bani, Fast Order vrea să își dezvolte în continuare serviciul și să adauge noi funcționalități aplicației mobile. În această perioadă, startupul clujean testează funcția pick-up order.
Potrivit lui Lucian Cramba, prin această funcție, clienții restaurantelor au la dispoziție o harta pe mobil pe care li se indică localurile din jurul lor care au disponibil serviciul pick-up order de la Fast Order. Clientul își selectează restaurantul, dă comanda pe telefon și poate face și plata prin aplicație. Până ajunge clientul la restaurant, deja comanda sa poate fi gata și primește și o notificare pe mobil în acest sens. Astfel se elimina timpii morți.
Serviciul ar fi ideal pentru localurile din mall-uri, unde clienții vor putea face comanda la un restaurant în timp ce se află la cumpărături.
”Vom incepe să testam serviciul în câteva din locațiile SaladBox din Cluj”, ne-a mai spus Lucian.
În contul investiției de 200.000 de euro, investitorii vor primi 20% din Fast Order, startup evaluat la 1 milion de euro. Restul de 80% din startup este deținut de fondatorii Alexandru Coman și Lucian Cramba (din Alba Iulia) și omul de afaceri clujean Bogdan Herea, primul investitor în Fast Order.
În continuare, startupul clujean țintește noi investiții de venture capital, pentru dezvoltatre. La începutul anului viitor, antreprenorii ardeleni plănuiesc să obțină o investiție de 700.000 - 1 milion de euro de la un fond de capital de risc din Germania, ne-a mai spus Lucian Cramba.
Realizată în anul 2015, aplicația Fast Order își propune să contribuie la îmbunătățirea serviciilor din restaurante. Pe scurt, clientul isi descarcă aplicația pe mobil și, cand intră in restaurat, scaneaza un cod QR adoptat de localul respectiv, iar in felul acesta are acces la meniu si poate chema ospatarul printr-un clic pe mobil.
Clientul nu mai stă minute intregi cu mana ridicata si cu ochii roata prin restaurant, dupa chelner, la randul sau ospatarul "detecteaza" mai usor clientii si le retine si preferintele, iar patronii de restaurante elimina timpii morti si castiga mai multi bani.
Dupa fiecare masa la restaurant, clientul poate da o nota ospatarului care l-a servit, prin intermediul aplicatiei, contribuind astfel la ratingul general al chelnerului.
Citeste mai multe despre Fast Order AICI
Urmarește un interviu video cu Lucian Cramba, despre Fast Order: