Raluca Abrihan
Scooterson, startup-ul lansat la Arad, a primit o investitie de 1,75 milioane de dolari din partea unei firme româneşti şi a unor oameni de afaceri din Singapore şi India, două pieţe unde startup-ul românesc ar urma să se extindă cu vânzare şi deschiderea unui centru de dezvoltare şi cercetare.
Am primit o investiţie seed round de 1,75 milioane de dolari: de la firma românească Arsat Industry - 1,35 milioane de dolari-, restul, câte 100.000 de dolari de la angel investors - Aditya Mathur, din Singapore, Sai Anurag şi Bhavya Khanna, din India şi încă un investitor, a explicat pentru StartupCafe, Mihnea de Vries, fondator al Scooterson.
Arsat, firma românească ce a oferit ce mai mare parte din investiţie, este tot din Arad şi este pe piaţa din România din 1991, iar, în prezent, are ca obiect de activitate prelucrările mecanice.
Banii obtinuţi de Scooterson vor fi folosiţi pentru începerea producţiei scuterelor inteligente şi mărirea echipei şi în special extinderea acestei producţii în Singapore.
Singapore este o piaţă excelentă pentru produsul nostru, cu o populaţie educată în spiritul green şi early adopters. Guvernul singaporez este foarte interesat în a ajuta startup-urile din alte ţări să intre pe piața de acolo. În plus, centrul nostru de cercetare şi dezvoltare va fi acolo (Singapore a fost numărul 1 în ceea ce priveşte numărul de talente pentru start-up, în 2017) şi suntem în discuţii pentru a colabora cu una dintre univerităţile lor tehnice pentru dezvoltarea self-driving şi ride-sharing.
Cât despre India, este probabil cea mai mare piaţă din lume pentru scootere electrice, cu un produs adaptat ca preţ. Iar acolo avem conexiuni foarte bune prin investitorii noştri. Totuşi, Europa rămâne piaţa principală pentru noi - a mai adăugat Mihnea de Vries.
Firma arădeană are un sediu deschis şi în California.
Scooterson a fost lansat la Arad de o echipă de tineri antreprenori, Mihnea de Vries, Flavius Balaj, George Poenaru şi Pavel Kiss. Scooterson este un vehicul electric care are şi o componentă software.
Funcţiile "inteligente" se realizează conectând vehiculul la un "cloud" prin intermediul unui smartphone şi a unei aplicaţii mobile. Una dintre funcţiile "smart" este legată de simplitatea cu care acesta poate fi condus, explică fondatorii startup-ului. Este primul şi singurul scuter din lume, potrivit producatorilor lui, care are o funcţie inteligentă software/hardware, ce permite să fie condus fără ca utilizatorul să folosească mâner de acceleraţie sau schimbător de viteze. Acest control inteligent întelege viteza dorită, analizând mişcîrile corpului celui care îl conduce.
O altă componentă a funcţiilor software este posibilitatea de a folosi vehiculul în comun, de către mai multe persoane, ceea ce înseamnă că scuterul poate fi închiriat, deci se adresează şi zonei de business.
Autonomia variază in functie de mai mulţi factori, precum: greutatea utilizatorului, stilul lui de condus, tipul terenului pe care rulează, temperatura exterioară sau vântul. Dar constructorii scuterului estimează o autonomie de circa 50 km, după o încărcare.
Rolley – aşa cum este numit cel mai faimos proiect al startup-ului urmează a fi lansat curând pe piaţă, potrivit fondatorilor firmei, şi ar avea deja comenzi înregistrate, de circa 2 milioane de dolari.
Avem un design complet. Am pornit de la idea "Cum ar arata un scooter electric dacă ar fi fost conceput de Steve Jobs şi Elon Musk?" şi acum suntem în faza în care producem tooling-ul (n.r.- uneltele și dispozitivele) necesare producţiei de serie – spune fondatorul Scooterson.