Luminita Pirvu
Conținutul generat de utilizatori este mai influent pentru cei care cumpără online decât motoarele de căutare și publicitatea. Din ce in ce mai multi consumatori online achiziționează produse și servicii ținând cont de comentarii și recenzii. Asta înseamnă o investiție consistentă în dezvoltarea experienței clienților. Cum poți să îmbunătățești experiența cliențiilor tăi fără să cheltui bani?
Conținutul generat de utilizatori (UGC) constă în evaluări, recenzii, fotografii, videoclipuri, postări sociale și participarea la întrebări și răspunsuri. Cele mai folosite sunt recenziile și comentariile. Potrivit unui studiu recent - “Hearing the Voice of the Consumer”- realizat de Ipsos, 71 % dintre respondenți spun că țin cont de conținutul generat de utilizatori.
Evaluările și recenziile online sunt principalele surse de încredere și cele mai consultate de către consumatori atunci când vor să achiziționeze un produs sau un servciu.90% dintre respondenți au spus că continutul generat de utilizatori a avut cel puțin o influență asupra achizițiilor lor online.
Aproximativ 53% l-au considerat "extrem de influent" sau "foarte influent", un procent mai mare decât pentru orice altă categorie. După recenzii și comentarii, motoarele de căutare au avut cea mai mare influență asupra achizițiilor, potrivit studiului citat.
Recenziile și comentariile ajută la creșterea încrederii consumatorilor pentru a cumpăra online. "Cresterea increderii mele de cumparare" este citată drept cea mai mare influenta a recenziilor. Al doilea element influențator este "îmbunătățirea feedback-ului de la clienți".
Consumatorii online consideră că, conținutul generat de utilizatori contribuie la crearea unor "experiențe mai autentice de cumpărături" .
Concluzia cea mai importantă a studiului este că ratingurile, recenziile sunt mai influente decât publicitatea și asta presupune o investiție mai mare în experiența clienților.
Sfaturi practice pentru fidelizarea clientiilor:
Sursa: serchengineland.com