Raluca Abrihan
Vânzările de haine, încălțăminte și accesorii contrafăcute în Uniunea Europeană sunt de aproape 10% din totalul vânzărilor din acest sector în UE, arată un studiu realizat de agenția europeană pentru proprietatea intelectuală. Astfel afacerile legitime din întreaga Europă pierd 43,3 miliarde de euro din vânzări din cauza produselor contrafăcute și 518.000 de joburi, notează Asociația ACTIV. Ce loc ocupa România în topul pierderilor înregistrate din cauza produselor contrafăcute.
Din moment ce producătorii și comercianții produselor contrafăcute nu plătesc taxe, contribuții sociale și TVA, peste 8 miliarde de euro de taxe guvernamentale nu sunt colectate.
România pierde anual 403 milioane de Euro și 27.613 locuri de muncă din cauza produselor contrafăcute, fiind pe locul trei în Europa la acest capitol, după Grecia și Bulgaria.
Conform unui studiului realizat de institutul de cercetare IRES pe 1.200 de respondenți, ţigările sunt considerate principalul produs de contrabandă din România, iar pe locul doi sunt bunurile contrafăcute (îmbrăcăminte, încălțămite, cosmetice, electronice, electrocasnice – 93%), mai noteaza Asociaţia pentru combaterea traficului ilicit (ACTIV).
Același studiu relevă faptul că 67% dintre respondenți confirmă că s-au întâlnit cu bunuri contrafăcute. Românii sunt conștienți de faptul că acest fenomen influențează negativ economia românească și diminunează bugetul de stat, având consecințe grave asupra propriului nivel de trai, și cu toate acestea unii sunt tentați să achiziționeze aceste produse pentru că au un preț mai mic.
“Industria confecțiilor este o componentă importantă în economia națională. Aspectele negative ale produselor contrafăcute se răsfrâng și asupra sănătatii, producând grave iritații, dermatite, alergii și chiar alte boli mai grave. Un exemplu poate fi formaldehida, prezentă atât în confecții, cât și în draperii, covoare, lenjerii, și este foarte periculoasă pentru piele. Verificarea de specialiști a acestor concentrații este foarte importantă. Lipsa de mărci proprii, de departamente care să gestioneze aceste verificări, analize de specialitate și etichete care să reflecte pe înțelesul tuturor ce conține produsul, pentru ca achiziția unui produs să fie făcută în cunoștință de cauză, determină ca acest fenomen să dețină o piață destul de mare. Consider că educația este un aspect foarte important în eradicarea acestui fenomen”, spune Cristina Urzică, reprezentant al Asociației Confecționerilor din România.
Asa ca lasati-o mai usor cu "originalitatea"...