Raluca Abrihan
Planable, un startup creat de trei tineri din Republica Moldova şi lansat la Cluj, anul trecut, a fost acceptat la Techstars, unul dintre cele mai importante acceleratoare de business din Marea Britanie şi primeşte o investiţie de 120.000 dolari. La ediţia din acest an au fost admise 11 startup-uri din Europa, 7 dintre acestea fiind fondate de femei, la fel cum este şi Planable.
11 startup-uri din mai multe ţări europene au fost acceptate în ediţia din acest an a Techstars London Accelerator, primind investiţii de 120.000 pentru a-şi dezvolta proiectele.
“Techstars este un program foarte intens, unde vom cunoaşte mentori care ne vor ajuta să creştem compania. Vom fi expuşi în faţa multor investitori din întreaga lume, care ar putea fi interesaţi să ni se alăture atât cu sprijinul şi cunoştinţele lor, cât şi cu investiţii financiare. Programul se va încheia la mijlocul lunii octombrie, cu un Demo Day, când vom prezenta compania noastră în faţa a 1000 de oameni, printre care importanţi investitori. Va fi un eveniment foarte important pentru viitorul companiei noastre”, a spus Xenia Muntean pentru StartupCafe.ro.
De asemena, fondatoarea Planable, a mai spus ca intenţionează ca o parte din aceşti bani să îi investească în extinderea echipei şi în deschiderea unui sediu şi la Londra.
Povestea startup-ului creat de tinerii din Republica Moldova, lansat la Cluj şi care se va muta la Londra
Planable este o aplicatie dedicata agentiilor de publicitate, marketing si social media prin care, dezvoltatorii ei intentioneaza sa usureze realizarea campaniilor de promovare de pe retelele de socializare.
"Ideea acestui startup a aparut dintr-o problema personala sau profesionala pe care am avut-o noi. Toata echipa noastra am lucrat in industria de social media inainte de a porni in Planable. Una dintre problemele pe care le aveam noi era colaborarea cu clientii nostri pe partea de social media, pe partea de planuri editoriale pentru Facebook. Si aceasta este partea pe care o rezolvam in Planable. Incercam sa facem colaborarea dintre agentiile de marketing si clientii lor mai simpla", spune Xenia Muntean, CEO Planable.
Practic, startup-ul a creat o platforma comuna, la care au acces atat agentia cat si clientul care a comandat o campanie de promovare pe social media. Toti cei care se ocupa de realizarea campaniei pot colabora in timp real si totodata clientul poate sa vina cu feedback.
"In Planable este simplu sa creezi postarile pentru campania de social media pentru clientul agentiei. E usor sa previzualizezi cum va arata in social media seed-ul clientului tau si colaborarea dintre client si agentie devine mult mai rapida. E usor sa ii transmiti clientului planului, campania pentru aprobare, clientul iti da feedback foarte repede si sunteti amandoi pe aceeasi pagina. Este foarte important ca agentia si clientul sa fie sincronizati", mai explica Xenia Muntean.
Echipa care sta in spatele acestui proiect este formata din Nicolae Gudumac (CTO), Vlad Calus (CMO) si Xenia Muntean (CEO) - trei tineri din Republica Moldova care au hotarat in urma cu un an sa isi lase joburile pe care le aveau in agentii de marketing si relatii publice pentru a pune bazele unei firme si al unui proiect propriu.
"Toti am lucrat in domeniul social media si avem experienta pe zona de marketing in social media. Asa ca eram familiarizati cu aceste problemele si provocarile din aceste domenii si am stiu cat greu este sa colaboram cu clientii cand vine vorba de campanii de social media", spune fondatoarea Planable.
De ce au ales Clujul?
Ei s-au inscris în urmă cu doi ani in programul de antreprenoriat Spherik Accelerator, organizat anual la Cjul-Napoca, unde ideea le-a fost acceptata si au inceput sa isi dezvolte startup-ul. In luna mai a acestui an au participat la competitia de startup-uri Startup Avalanche, organizata in cadrul Techsylvania, unul dintre cele mai importante eveniment de tehnologie din estul Europei si au fost alesi castigatori dintre alte 100 de proiecte din 15 tari participante. Astfel ei obtinut ocazia de a pleca in Statele Unite, in Silicon Valley, unde sunt asteptati de unii dintre cei mai importanti investitori si de fonduri de investitii in tehnologie.
"Am ales sa venim la Cluj pentru ca aici comunitatea startup-urilor este mult mai puternica decat ce avem noi in prezent in Chisinau - unde ecosistemul startup-urilor se afla abia la inceput, sunt multe startup-uri cu potential, idei bune si oameni talentati si acolo, dar in Moldova lucrurile evolueaza foarte incet din acest punct de vedere. Ceea ce am gasit in Cluj este o comunitate unita, unde startup-urile se sustin intre ele", mai spune Xenia Muntean.
La Spherik Accelerator au obţinut o investiţie de tip pre-seed din partea Fribourg Digital.