Luminita Pirvu
Gigantul american a anunțat recent că începând din vara anului 2018 viteza de încărcare a site-ului pe mobil va deveni un factor important de afișare in clasament.
"Oamenii doresc să poată găsi răspunsuri la întrebările lor cât mai repede posibil. Studiile arată că oamenii țin cont de viteza unei pagini. Deși viteza a fost utilizată în clasament de ceva timp (n.r. - până la acest anunt, doar ca indiciu, nu ca factor de greutate), acest decizie a venit în urma analizei căutărilor de pe desktop, se arată în precizarea făcută de cei de la Google.
Actualizarea, numită ”Speed Update”, va fi introdusă - ca factor de poziționare în pagina cu rezultate de căutare - în luna iulie și va afecta doar paginile care oferă utilizatorilor cea mai lentă experiență.
Google afirmă că se va aplica același standard pentru toate paginile, indiferent de tehnologia utilizată pentru a construi pagina.
Interesul interogării de căutare rămâne totuși un semnal foarte puternic, astfel încât o pagină lentă poate păstra o poziție bună dacă are un conținut de bună calitate și relevant.
Iată câteva resurse recomandate de Google care pot fi utilizate pentru a evalua performanța unei pagini, cu precizarea că aceastea nu vor indica explicit dacă pagina analizată a fost sau nu afectată de noul factor:
PageSpeed Insights, un instrument care indică performanța unei pagini și sugerează optimizări pe care dezvoltatorii ar putea să le facă;
Lighthouse, un instrument automat și o parte din lista Instrumentelor de dezvoltare Chrome pe care dezvoltatorii le pot utiliza pentru a controla calitatea (performanță, accesibilitate și multe altele) de pagini web
Chrome User Experience Report, un set de date publice privind valorile cheie ale experienței utilizatorilor pentru destinații populare pe web, așa cum au experimentat utilizatorii Chrome în condiții reale.