Luminita Pirvu

INFOGRAFIC Cum arată comerțul online din România. Comportamentul cumpărătorilor și ce trebuie să facă magazinele online

Thumbnail

Care este comportamentul cumpărătorilor români și ce nu fac bine magazinele online atunci când se promovează? Una dintre cele mai dese greșelile făcute de proprietarii de magazine online este că ignoră clienții pe care îi au deja.

Magazinele online românești folosesc canale de promovare cu care se adresează, în special utilizatorilor noi. Exceptând campaniile de remarketing prin Adwords, multe magazine nu folosesc newslettere sau campanii de SMS-uri cu care să se adreseze cliențiilor actuali, care au cumpărat în trecut și deja cunosc magazinul respectiv, potrivit unei cercetări de piață efectuate de agenția de marketing Seocupcake.ro

De precizat este că studiul Seocupcake.ro a fost realizat pe38 de magazine online din România.

Cele mai folosite canale de promovare

Foarte multe magazine online derulează campanii de promovare: cele mai multe fac SEO (Search Engine Optimization) - 97%, Facebook 89% și Adwords 76% ( inclusiv campanii de Search Ads si Display, comparatoarele de prețuri 34%, newsletterele 34%, marketingul afiliat 10% și campaniile de SMS doar 2%, potrivit studiului citat.

Thumbnail
seocupcake.ro

Recomandare

  • să se folosească mai multe canale de promovare, cu care să se ajungă la mai multe tipuri de audiențe aflate în diferite etape din cadrul procesului decizional de cumpărare.

Trafic în funcție de device

Majoritatea cliențiilor, mai exact 60% folosesc telefoanele mobile pentru accesarea magazinelor online în timp ce de pe desktop intră doar 39% dintre aceștia.

Thumbnail
seocupcake.ro

Recomandare 

  • este necesar ca magazinele online să ofere o experiență cât mai plăcută acestora atât din punctul de vedere al navigării, cât și în ceea ce privește conținutul, care trebuie să fie plăcut ochiului și calitativ
  •  site-urile au nevoie de o viteză de încărcare foarte rapidă, în special pe varianta de mobil pentru că oamenii sunt mai grăbiți și vor să ajungă la informația dorită cât mai rapid.

Un procent de aproape 60% dintre vizitatorii unui magazin online finalizează comanda în aceeași zi în care interacționează pentru prima oară cu acel site iar un procent de aproximativ 42% din tranzacții se finalizează  la câteva zile după prima interacțiune cu site-ul și au nevoie de 2 – 5 interactiuni cu acesta.

Thumbnail
seocupcake.ro

Recomandare

  • derularea unor campanii de Remarketing și Retargeting pe Facebook, Adwords RLSA, E-mail, campanii care îi pot influența pe aceștia în direcția cumpărării produsului căutat cu câteva zile înainte.
  • prima vizita a utilizatorului pe site trebuie să fie una calitativă pentru utilizatori, experiența ce poate influențată prin diversi factori, cum ar fi: design-ul site-ului; viteza de încărcare; modul de prezentare a produselor; calitatea pozelor; usurința de finalizare a comenzii.

Comanda medie
 

Potrivit studiului citat comanda medie pe care magazinele analizate au avut-o a fost de aproximativ 400 RON. De precizat este că în studiu au fost introduse atât magazinele ce se adresează pieței B2C, cât și pieței B2B.

Thumbnail
seocupcake.ro

Recomandare

  • Creșterea comenzii medii poate avea loc prin tactici de cross selling și up selling. Acestea pot fi testate atât pe pagina de produs, cât și pe pagina de checkout.

Studiul Seocupcake.ro a fost realizat în perioada ianuarie – august 2017 și a vizat 38 de magazine online din România.

 

 

 

Parallax

Vizualizari
1904
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri