Luminita Pirvu
Care este comportamentul cumpărătorilor români și ce nu fac bine magazinele online atunci când se promovează? Una dintre cele mai dese greșelile făcute de proprietarii de magazine online este că ignoră clienții pe care îi au deja.
Magazinele online românești folosesc canale de promovare cu care se adresează, în special utilizatorilor noi. Exceptând campaniile de remarketing prin Adwords, multe magazine nu folosesc newslettere sau campanii de SMS-uri cu care să se adreseze cliențiilor actuali, care au cumpărat în trecut și deja cunosc magazinul respectiv, potrivit unei cercetări de piață efectuate de agenția de marketing Seocupcake.ro
De precizat este că studiul Seocupcake.ro a fost realizat pe38 de magazine online din România.
Foarte multe magazine online derulează campanii de promovare: cele mai multe fac SEO (Search Engine Optimization) - 97%, Facebook 89% și Adwords 76% ( inclusiv campanii de Search Ads si Display, comparatoarele de prețuri 34%, newsletterele 34%, marketingul afiliat 10% și campaniile de SMS doar 2%, potrivit studiului citat.
Recomandare
Majoritatea cliențiilor, mai exact 60% folosesc telefoanele mobile pentru accesarea magazinelor online în timp ce de pe desktop intră doar 39% dintre aceștia.
Recomandare
Un procent de aproape 60% dintre vizitatorii unui magazin online finalizează comanda în aceeași zi în care interacționează pentru prima oară cu acel site iar un procent de aproximativ 42% din tranzacții se finalizează la câteva zile după prima interacțiune cu site-ul și au nevoie de 2 – 5 interactiuni cu acesta.
Recomandare
Potrivit studiului citat comanda medie pe care magazinele analizate au avut-o a fost de aproximativ 400 RON. De precizat este că în studiu au fost introduse atât magazinele ce se adresează pieței B2C, cât și pieței B2B.
Recomandare
Studiul Seocupcake.ro a fost realizat în perioada ianuarie – august 2017 și a vizat 38 de magazine online din România.